+370 683 84819

Savanorių pr. 178F, Vilnius

+370 646 92321

Verkių g. 50, Vilnius

+370 607 78081

Ateities 21A, Vilnius
Kur mes esame?

Stabdžių diskų keitimas

STABDŽIŲ DISKŲ KEITIMAS Jūsų automobiliui autoservisuose Toptis. Sudilo ar surūdijo stabdžių diskai? Jaučiasi vibracija per  vairą stabdant? Mes galime Jums padėti. Eksploatuojant automobilį besitrinantys stabdžių kaladėlių bei stabdžių diskų paviršiai dyla, todėl šias dalis neretai tenka keisti.

Automobilių Stabdžių Diskų Keitimas. Montuojame žinomiausių gamintojų Remsa, Brembo, TRW, ATE, Ferodo, Bosch stabdžių diskus. Skambink Dabar!

Skambinkite dabar!

Stabdžių diskų gedimai:

Stabdžių disko tvirtinamoji dalis su rato stebule susiliečia ne per visą paviršių. 

Stabdžių diskų keitimas

Stabdžių diskų keitimas

Stabdžių disko tvirtinamųjų dalių ir rato stebulės sandūros paviršiuje gali atsirasti nešvarumų, rūdžių ar gedimų, kilusių dėl svetimkūnių, montuojant pakliuvusių tarp darbinių plokštumų. Dėl to stabdžių disko ir rato stebulės sukimosi ašys nesusiliečia taip, kaip turėtų. Tad stabdžių disko ašinis mušimas būna per didelis.

Kuo dažniau stabdoma, tuo labiau stabdant juntama ir girdima vibracija, be to, stabdžių diskas ir trinkelė susidėvi netolygiai. Visa tai gali sukelti kitus stabdžių sistemos gedimus, be to, mažėja stabdymo efektyvumas.

Stabdžių diskas gali trintis į stabdžių trinkeles dėl šių priežasčių:

  1. Netaisyklingo stabdžių trinkelių išlinkimo – dėl to tarp jų yra mažas tarpas.
  2. Stabdžių disko ašinio judėjimo tarp stabdžių trinkelių.

Esant stabdymo momento vibracijai, kol stabdžių diskas dar neįkaitęs, priežastys gali būti šios:

  1. Pakabos ir kėbulo vibracija stabdant;
  2. Nesubalansuoti ratai;
  3. Netolygus stabdžių disko darbinis paviršius;
  4. Sunkiai juda stūmoklis diskinių stabdžių suporte
  5. Kreivas stabdžių diskas.

Vibracija stabdant, kai stabdžių diskas jau įkaitęs.

Kai per vieną stabdžių disko apsisukimą būna pasiekta aukšta temperatūra, kinta to rato stabdymo momento vertė, nors vairuotojas nuolat spaudžia stabdžių pedalą, taigi ir stabdžių trinkelių spaudimo jėga yra stabili. Skirtingai nei kalbant apie stabdymo momentą, kai stabdžių diskas dar neįkaitęs, ši vibracija pasireiškia tik įkaitus stabdžių diskams.

Stabdžių gedimo požymių galima ir nepastebėti, nebent yra tam tikrų sąlygų:

  1. Važiuojama kalnuose;
  2. Dažnai važiuojama dideliu greičiu ir staigiai stabdoma;
  3. Dažnai stabdomas perkrautas automobilis.

Tokiose situacijose stabdžių diskas labai įkaista (nuo 600 iki 700 laipsnių ar net daugiau), todėl kai kur stabdžių trinkelės gali trintis į stabdžių diską net nenuspaudus stabdžio pedalo. Dėl nutrinto disko stabdymo momentu ir atsiranda vibracija.

Esant stabdymo momento vibracijai, kai stabdžių diskas jau įkaitęs, atsiranda tokie veiksniai:

  1. Stabdžių pedalo vibracija;
  2. Vairo vibracija stabdant;
  3. Pakabos ir kėbulo vibracija stabdant.

Ataušus stabdžių diskams ir keliskart tolygiai sustabdžius šie požymiai turėtų išnykti. Jeigu neišnyksta ir kyla įtarimas, kad stabdžiai labai perkaito (pvz., pakito stabdžių trinkelių išvaizda), rekomenduojama patikrinti stabdžius.

Stabdžių diskams įkaisti iki didesnės nei leidžiama temperatūros, kai stabdžių trinkelių medžiaga trinasi į stabdžių diską, palankios šios sąlygos:

  1. Deformacija ir stabdžių disko darbinio paviršiaus ašinis mušimas;
  2. Diskinių stabdžių apkaboje užblokuojamas stūmoklis, kai stabdžių elementai yra įkaitę;
  3. Per ploni stabdžių diskai;
  4. Per plonos stabdžių trinkelės.

Stabdžių diskas gali perkaisti ir dėl šių priežasčių:

  1. Stabdžių disko matmenys ir medžiagos neatitinka gamintojo reikalavimų;
  2. Netinkamo tipo ar blogos kokybės stabdžių trinkelės;
  3. Susidėvėję stabdžių elementai (tai gali sukelti vibraciją).

Palankias sąlygas vibracijai, atsirandančiai dėl stabdymo momento pulsacijos, kai stabdžių diskas jau įkaitęs, sudaro šie veiksniai:

  1. Per laisva pakaba;
  2. Blogai nustatyta tam tikros ašies ratų geometrija.

Surūdijęs stabdžių diskas

Stabdžių disko darbinis paviršius ar jo dalis yra surūdiję.

Surūdijus stabdžių disko darbiniam paviršiui stabdant pakinta stabdymo momento vertė, nors stabdžių pedalas nuolat spaudžiamas. Stabdymo momentas kinta nereguliariai, todėl ir stabdymo jėga yra nereguliari. Dėl to gali atsirasti triukšmas, sklindantis nuo stabdžių.

Stabdžių diskai yra veikiami korozijos. Plonas rūdžių sluoksnis atsiranda tada, kai važiuojant lyja lietus, kai ilgai važiuojama ir neprireikia stabdyti, žiemą, kai keliuose pilna vandens su ištirpusia druska. Rūdžių sluoksnis, nors beveik nematomas, mažina stabdžių patvarumą.

Rūdis nuo disko paviršiaus būtina pašalinti, net jeigu stabdoma tik vieną kartą. Diskai rūdija ir tada, kai automobilis ilgai stovi. Kuo ilgiau stovi, tuo rūdžių sluoksnis gali būti storesnis. Rūdys šalinamos vos kelis kartus sustabdžius – stabdant gali pasireikšti nereguliari stabdymo momento vibracija, nes rūdys dėl stabdžių disko darbinio paviršiaus išlinkimų nepasišalins nuo disko vienu kartu.

Trūkęs stabdžių diskas

Ant stabdžių disko darbinio paviršiaus galimi spinduliniai įtrūkimai arba žiediniai tarp stabdžių disko darbinio paviršiaus ir jo vidinės dalies, pritvirtintos prie rato stebulės.

Atsiradus spinduliniam įtrūkimui  nuo rato sklinda garsai, stiprėjantys kartu su padidėjusiu apsisukimo greičiu. Gali pasireikšti stabdymo momento vibracija, nors stabdymo pedalas nuolat spaudžiamas.

Yra du įtrūkimų tipai, galintys atsirasti dėl įvairių priežasčių. Kartais įtrūkimų atsiranda dėl aukštos temperatūros. Kai važiuojama dideliu greičiu žemyn ir tuo metu ilgokai stabdoma, disko ir trinkelių suspaudimo vietoje, tai yra stabdžių disko darbiniame paviršiuje, pakyla aukšta temperatūra. Tačiau tose vietose, kur stabdžių diskas nesiliečia su stabdžių trinkelėmis, temperatūra daug mažesnė.

Dėl tokio temperatūros skirtumo atsiranda mechaninis įtempimas – tai įtrūkimų, vadinamų terminiais, priežastis. Ant stabdžių disko darbinio paviršiaus susidariusios mėlynos apnašos (oksiduotos disko medžiagos sluoksnis) rodo, kad stabdžių diskas įkaito.

Kitų įtrūkimų atsiranda dėl pernelyg didelės mechaninės apkrovos. Jie gali pasireikšti pernelyg susidėvėjus stabdžių diskui. Kai disko darbinio paviršiaus storis per mažas, jis neatlaiko apkrovos, atsiradusios stabdant. Dėl to gali atsirasti žiedinių stabdžių disko įtrūkimų, dėl kurių nuo dalies, pritvirtintos prie rato stebulės, gali nukristi stabdžių disko darbinis paviršius (žiedo formos).

Stabdžių diskų keitimo kaina

1 Stabdžių disko keitimas 1 vnt. Nuo 9 Eur

 Skambinkite jau dabar ir užsiregistruokite automobilio remontui! Tel. 868384819.

© 2010-2017 Autoservisas UAB Toptis | Visos teisės saugomos. 860778081