Kodėl svarbu tinkamai sureguliuoti automobilio žibintus? - Toptis.lt

Net ir efektyviausios bei technologiškai pažangiausios lemputės neduos ypatingos naudos, jei priekinių automobilio žibintų šviesos srautas bus nukreiptas ne ten, kur reikia. Jei žibintai švies per žemai, vairuotojo matomas atstumas bus labai ribotas, o jei jie bus nukreipti į dangų – smarkiai akins priešinga kryptimi judančius eismo dalyvius. Norint viso to išvengti žibintus būtina reguliariai tikrinti ir reguliuoti.

Automobilį nuolatos veikia įvairios vibracijos ir per pakabą kėbului perduodami smūgiai, todėl daugumos detalių padėtis viena kitos atžvilgiu laikui bėgant neišvengiamai kinta. Tai gali būti dar labiau juntama dažniau važinėjant prastesniais keliais arba žvyrkeliais. Greta kitų nustatymų, ilgainiui gali pasikeisti ir žibintų srauto orientavimas. Itin greitai ir tiksliai žibintų  reguliavimas atliekamas autoservise, tačiau daugiau laiko tam skirti galintys vairuotojai tai gali padaryti ir patys.

Kaip pasiruošti žibintų reguliavimui?

Senesniuose modeliuose buvo naudojama patogi sistema su oro burbulais, kuri leisdavo ganėtinai tiksliai nustatyti žibintų padėtį. Šiuolaikiniuose automobiliuose to jau nėra, tačiau išlieka kitas ganėtinai paprastas būdas, kuriuo naudojantis galima ganėtinai lengvai sureguliuoti priekinius žibintus.

Visų pirma, automobilį reikėtų pastatyti lygioje vietoje ir įsitikinti, kad nėra pasviręs į vieną ar kitą pusę. Tai reiškia, kad tikrinant žibintus viduje neturėtų būti keleivių, taip pat reikia išimti iš bagažinės sunkius daiktus ir palikti tik tai, ką vairuotojas įprastai vežiojasi su savimi kiekvieną dieną.

Taip pat vertėtų įsitikinti, kad visos padangos pripūstos reikiamu slėgiu, o pakaba – tvarkinga. Jei automobilis bus pasisukęs apie skersinę ar išilginę ašį, tinkamai sureguliuoti žibintus bus tiesiog neįmanoma. 

Tuomet reikia surasti lygią sieną, privažiuoti prie jos kuo arčiau ir įjungti šviesas. Tai padės rasti trumpųjų šviesų spindulių centrus, kuriuos reikėtų pasižymėti kreida ar kita nuvaloma priemone. Tuomet abu centrai sujungiami horizontalia linija (galima panaudoti lipniąją juostą) ir papildomai paženklinami per juos einančiomis vertikaliomis linijomis. Papildoma vertikalia juosta pažymimas automobilio centras.

Kur rasti reguliavimo varžtus?

Pasiruošę svarbiausius orientyrus raskite žibintų reguliatorius. Įvairiuose modeliuose šie varžtai montuojami skirtingose vietose, tačiau dažniausiai juos galima rasti galinėje žibinto korpuso dalyje. Įprastai šie varžtai taip pat nėra papildomai paženklinti, tačiau pilka ar sidabrinė spalva leidžia pakankamai greitai rasti juos juodame korpuso fone.

Atskirais atvejais reguliavimo varžtai gali būti įrengti žibinto apačioje. Tuomet juos pasiekti bus šiek tiek sudėtingiau, tačiau gamintojai šiek tiek palengvina šią užduotį įrengdami specialias ertmes, per kurias juos lengvai tilps atsuktuvas ar kitas įrankis.

Kaip patikrinti šviesos srautą?

Viską pasiruošę pastatykite automobilį 5 arba 7,5 metro atstumu nuo sienos. Skirtingiems modeliams šis atstumas gali būti nevienodas ir rekomenduojama jį tiksliai pamatuoti iš anksto. Atskirais atvejais šis atstumas gali siekti ir 10 metrų, todėl prieš ruošdamiesi reguliavimui pasitikslinkite informaciją apie savo modelį naudotojo vadove arba internete.

Pastatę automobilį priešais pažymėtą sieną reikiamu atstumu uždenkite vieną žibintą kartono lapu ar kita neperšviečiama medžiaga ir pasižiūrėkite, kur krenta kito žibinto spinduliai. Žvelgiant į vertikalę intensyviausias šviesos srautas turėtų tiesiai ant horizontalios linijos arba šiek tiek žemiau jos.

Horizontalusis žibintų reguliavimas taip pat yra ganėtinai paprastas – intensyviausias šviesos srautas turėtų būti tiesiai ant vertikalios juostos. Tai itin svarbu, kadangi tai taip pat padeda išvengti kitų vairuotojų akinimo ir tuo pat metu efektyviai apšviesti kelkraštį.

Reguliavimo varžtus kiekvieną kartą reikėtų pasukti maždaug ketvirtį apsisukimo ir dar kartą tikrinti, kur krenta intensyviausias šviesos srautas. Vėliau visą aukščiau aprašytą procedūrą reikėtų atlikti ir su kitos pusės žibintu. Darbą reikėtų atlikti itin kruopščiai, kadangi tinkamai sureguliavus trumpąsias šviesas daugelyje modelių tiksliai bus nukreiptas ir ilgųjų šviesų srautas.

Tinkamai sureguliavus šviesas jų srautas vis tiek bus nukreiptas per aukštai, jei bagažinėse vežant sunkų krovinį bus palikti pradiniai nustatymai. Kompensuoti kėbulo posvyrį apie skersinę ašį galima pasukant specialų šviesų aukščio reguliavimo ratuką. Tokia funkcija numatyta daugelyje šiuolaikinių automobilių, ją dabar turi dauguma universalų ir didesnių miesto visureigių.

Prižiūrėkime savo automobilius. Pasirūpinkime ne tik šviesos srautu, bet kitais automobilio elementais. 

Daugiau patarimų skaitykite mūsų tinklaraštyje:  

Kada reikia tikrinti ir tvarkyti automobilio važiuoklę
Kodėl reikia keisti automobilio alyvą;
Kodėl būtina periodiškai keisti paskirstymo diržą;

[booked-calendar style="list" calendar="52"]