5 išmetimo sistemos gedimų simptomai - Toptis.lt

Seną traktorių savo garsu primenantis automobilis – daugelio vairuotojų košmaras. Niekas nenori tokiu būdu atkreipti į save aplinkinių dėmesio, o dar blogiau, jei su triukšminga transporto priemone tenka pravažiuoti visą miestą. Tokios gėdos galima išvengti skiriant daugiau dėmesio išmetimo sistemai ir atkreipiant dėmesį į dažniausius gedimus išduodančius simptomus.

Kaip ir rūpinantis kitais automobilio mazgais, šiuo atveju taip pat galioja svarbiausia taisyklė – laiku pastebėtas gedimas lems mažesnes išlaidas atsarginių detalių parduotuvėje arba servise. Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad vienu metu fiksuojant ne vieną, o net keletą iš žemiau pateiktų simptomų, galima drąsiai daryti išvadą, jog išmetimo sistemą teks remontuoti. Apie duslintuvų remontą – virinimą skaitykite čia

Pastebimai padidėjęs triukšmas

Ilgesnį laiką su tuo pačiu automobiliu pavažinėję vairuotojai įpranta girdėti vienodo tono ir lygio garsą. Jei vieną dieną išmetimo sistemos keliamas triukšmas pastebimai išauga, tai yra aiškus įspėjimas, kad kažkurioje vietoje atsirado nesandarumas.

Išmetimo sistema sukurta taip, kad gale esantys bakeliai nuslopina didžiąją dalį vidaus degimo variklio keliamo triukšmo. Atsiradus nesandarumams dėl išmetimo sistemos slėgio dalis srauto nepasiekia vieno ar keleto bakelių ir todėl triukšmo lygis pastebimai padidėja.

Jei dėl garso dar kyla abejonių, galima šiek tiek spustelėti akceleratorių – padidėjus variklio sūkiams ir išaugus išmetamųjų dujų srautus galima greitai išgirsti, ar problema susijusi būtent su tuo.

Sumažėjusi išvystoma galia

Šiuolaikinės išmetimo sistemos sukurtos taip, kad ne tik maksimaliai sumažintų išmetamųjų dujų emisijas, tačiau ir optimizuotų variklio darbą. Tai lemia ne tik paties vamzdyno ir bakelių išdėstymas, bet ir variklio valdymo bloko veikimas. Pastarasis suprogramuotas užtikrinti maksimalų efektyvumą esant tvarkingai išmetimo sistemai.

Priklausomai nuo markės ir modelio, skirtumas gali būti netgi labai ryškus. Vairuotojas tuomet pajus, kad variklis nebeišvysto maksimalios galios, o įsibėgėjimas tapo nebe toks intensyvus. Šis simptomas taip pat labiausiai pastebimas esant aukštiems variklio sūkiams, o problemai išliekant galima įtarti, kad išmetimo sistema prarado sandarumą.

Padidėjusios degalų sąnaudos

Atsiradus gedimui išmetimo sistemoje variklis ima dirbti neoptimaliu režimu. Daugeliu atvejų tai reiškia pakitusią degalų ir oro proporciją  degiajame mišinyje, todėl degalų sąnaudos net ir važiuojant įprastu greičiu gali šiek tiek padidėti.

Skirtumas gali būti pastebimas netgi važiuojant mieste 50 km/val. greičiu. Įjungę tą pačią pavarą, kaip ir įprastai vairuotojai gali pastebėti šiek tiek išaugusius variklio sūkius. Padidėjusios degalų sąnaudos – geras galimo išmetimo sistemos gedimo indikatorius.

Nemalonus kvapas salone

Šiuolaikiniuose automobiliuose montuojamos net kelių lygių išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemos, todėl pro antgalius išeinančios emisijos jau beveik neturi kvapo ir yra ne tokios žalingos, kaip pirminiai degimo proceso produktai. Jei išmetimo sistema tvarkinga, kvapo taip pat nepavyks užuosti dar ir dėl to, kad visas dujų srautas važiuojant į priekį lieka už automobilio.

Sistemoje atsiradus skylei kažkurioje vietoje prieš katalizatorių, neapdorotos ir neišsklaidytos dujos pateks į automobilio vidų. Net ir į saloną prasiskverbiant nedideliam jų kiekiui, tai lems itin nemalonų kvapą. Tai labiausiai pastebima intensyviai įsibėgėjant, kadangi tuomet išmetamųjų dujų srauto intensyvumas pastebimai išauga.

Fiziniai išmetimo sistemos pažeidimai

Gali nutikti taip pat nutrūkus ar sulūžus išmetimo sistemos tvirtinimo elementams vamzdis ims tiesiog vilktis žeme. Greta tokių akivaizdžių gedimų gali būti pastebimi ir kiti išmetimo sistemos gedimo ženklai. Net nutrūkus tvirtinimo elementams išmetimo sistema neretai dar išlaiko bendrą standumą, tačiau minėtoje vietoje gali atsirasti laisvumas. Ilgainiui vamzdynas gali visiškai išsiskirti ir tuomet kažkuri detalė tikrai pradės liesti žemę.

Įtariant, kad išmetimo sistemos tvirtinimo elementai tinkamai nebeprilaiko detalių iš pradžių viską reikėtų apžiūrėti vizualiai. Galima patikrinti ir fiksavimo standumą, tačiau reikėtų nepamiršti, kad visa sistema labai įkaista ir tokių darbų imtis tik automobiliui kurį laiką pastovėjus.

Autoservise TOPTIS kviečiame atlikti šiuos darbus: vairo traukės keitimasratų suvedimasgranatos keitimasamortizatorių keitimasguolių keitimassailenblokų keitimasšarnyrų keitimasspyruoklių keitimasšarnyrų restauravimassankabos keitimassmagračio keitimasstabdžių remontasgeneratorių remontasstarterių remontas.

[booked-calendar style="list" calendar="52"]