Sunkiai vedasi automobilio variklis? Nuolat šviečia pakaitinimo žvakių lemputė prietaisų skydelyje? Jau kurį laiką norite pasikeisti žvakes? Toptis specialistai pasiruošę Jums padėti. Autoservisuose Vilniuje Ateities g. 21A, Verkių g. 50, Savanorių pr. 178F montuojame žinomiausių gamintojų Bosch, Beru, NGK, Denso kokybiškas žvakes. Remontuojame įvairių modelių automobilius – BMW, Toyota, Audi, Volkswagen ir kt. Atlikti darbai yra apdrausti bendrosios civilinės atsakomybės draudimu. Darbams taip pat suteikiame 6 mėnesių garantiją.
Sugedusių dyzelinio variklio pakaitinimo žvakių požymiai:
- Sunkiai užsiveda šaltas variklis;
- Užvedus variklį, šviečia pakaitinimo žvakių įspėjamoji lemputė;
- Užvedus variklis dirba netolygiai.
Kada reikia keisti automobilio žvakes?
Tai priklauso nuo jų tipo. Remiantis patirtimi metalinės pakaitinimo žvakės veikia vidutiniškai 80000 km. Jei kaitinimo žvakė sugenda dar nenuvažiavus 50000 km, galima keisti tik ją vieną. Nuvažiavus daugiau nei 50000 km ir sugedus vienai pakaitinimo žvakei, patartina keisti visas kaitinimo žvakes, nes tos kurios dar veikia, gali greitai sugesti ir automobilį vėl gali tekti remontuoti. Žvakės benzininiuose varikliuose keičiamos reguliaraus techninio aptarnavimo metu maždaug kas 25000km.
Apačioje galite pamatyti vaizdo įrašą kaip keičiamos pakaitinimo žvakės:
Ką verta žinoti apie pakaitinimo žvakes?
Dyzeliniuose varikliuose žvakės atlieka kitokią funkciją nei benzininiuose. Dyzeliniuose kuras ir degimo kamera yra kaitinama iki reikiamos temperatūros, o benzininiuose kuras uždegamas kibirkštimi. Dyzeliniuose varikliuose naudojamos kaitinimo žvakės, o benzininiuose kuro mišinys uždegamas kibirkštinėmis žvakėmis.
Tad senstant kaitinimo žvakėms, jos visiškai nustoja kaisti arba įkaista per ilgesnį laiko tarpą, blogėja jų savybės ir automobilį užvesti darosi sunkiau. Esant šaltesniam orui jis gali ir visai neužsivesti. Rekomenduojame pasitikrinti pakaitinimo žvakes prieš kiekvieną žiemą, jei nenorite turėti problemų šaltais žiemos rytais. Plačiau skaitykite kokie 6 neveikiančių pakaitinimo žvakių simptomai.
Kaitinamųjų žvakių funkcijos ir tipai
Kaitinamosios žvakės – neatskiriama dyzelinio variklio paleidimo sistemos dalis. Tai jos leidžia užvesti variklį greitai ir be didelių sunkumų. Vos įjungus degimą ir prietaisų skydelyje pasirodžius spiralės simboliui, per kaitinamąją žvakę ima tekėti elektros srovė. Ji per keletą sekundžių įkaitina variklio cilindrų degimo kamerose esančių žvakių galus iki 1000 °C. Kamera nėra didelė, todėl greitai įkaista. Spiralės simbolis užgęsta. Tik tada galima jungti starterį ir paleisti variklį, net jei lauke neigiama temperatūra.
Kai kaitinamosios žvakės neveikia, dyzelinį variklį užvesti sudėtinga ir esant teigiamai temperatūrai.
Dabar gaminamos naujos kartos kaitinamosios žvakės, turinčios keraminį kaitinamąjį elementą. Elementas per kelias sekundes įkaista iki 1300 laipsnių ir dyzelinį variklį galima paleisti esant labai žemoms temperatūroms. Jei lauke teigiamoji temperatūra, elementas išsijungia.
Dar vienas šios žvakės pranašumas – kai reikia, jos galima kurį laiką neišjungti net veikiant varikliui, žiemą šaltas dyzelinis variklis dirba neritmingai, o jei į cilindrus patenka nepakankamai įkaitęs oras, variklis ilgokai trūkčioja, nepasiekia visos galios.
Kaitinamoji žvakė, kai veikia ilgiau negu reikia tik varikliui užvesti, degimo kameroje padeda palaikyti aukštą temperatūrą. Tada degalai geriau sudega, o variklis dirba ritmingai ir mažiau rūksta. Kuo aukštesnė temperatūra degimo kameroje, tuo geriau sudega į ją įpurkštas dyzelinas.
Uždegamųjų žvakių keitimas
Uždegamoji žvakė benzininiame variklyje sudaryta iš dviejų elektrodų, tarp kurių yra 0,6–0,9 mm tarpelis, plieninio korpuso, keraminio izoliatoriaus. Varžtas ir centrinis elektrodas sujungti elektrai laidžiu stiklo lydiniu. Centriniai elektrodai gaminami iš siliciu, nikeliu, magniu legiruoto plieno. Kad būtų pagerintas šilumos nutekėjimas, elektrodai gali turėti varinę šerdį. Taip pat kad būtų prailgintas žvakės tarnavimo laikas, elektrodų gamybai naudojamas sidabras ar platina.
Nulūžusių žvakių išsukimas
Dar viena problema susijusi su kaitinimo žvakėmis yra jų išsukimas. Tai gana sudėtingas procesas, nes žvakės gali būti labai ilgos, o tai darbą apsunkina. Nulūžusias žvakes taip pat reikės išsukti, o tik tada pakeisti. Šį darbą privalu patikėti kvalifikuotiems specialistams, nes kartais nutinka taip, kad išsukant ar išimant pakaitinimo žvakes jų galiukas pasilieka viduje. Tokius galiukus ištraukti labai sunku. Pasitaiko, kad žvakės galiukai net ir jų nekeičiant papuola į variklio vidų – tuomet variklio ardymas neišvengiamas. Apsilankykite „Toptis“ autoservise, kur darbus atlieka patyrę meistrai.
Žvakių keitimas ir jų kainos autoservise TOPTIS:
Uždegimo žvakės keitimas (1 vnt) | Nuo 6 Eur |
Pakaitinimo žvakių keitimas (1 vnt) | Nuo 15 Eur |
Neišsisukančios ar nulūžusios žvakės išėmimas | Nuo 100 Eur |
Palikti atsiliepimą