Tepalų keitimas – tai vienas iš reguliarių darbų, kuriuos reikia atlikti eksploatuojant automobilį. Tiek pats tepalas, tiek tepalo filtras, oro ir salono filtrai – tai detalės kurias, reikia pakeisti kiekvienam automobiliui, nepaisant kokia jo markė ar modelis. Skaitykite apie salono filtro keitimą.
Autoservisuose „TOPTIS“ variklio tepalų keitimas Vilniuje nemokamai – pilstoma variklio alyva (sumokate tik už alyvą ir alyvos filtrą) arba mokant už alyvos keitimą fasuotą bakeliais CASTROL, MOBIL ir kt, jei alyvos keitimo metu būtinas variklio dugno apsaugos nuėmimas – papildomai 8 Eur.
Variklio alyva pilstoma, keitimas nemokamai:
VARIKLIO ALYVA | 1 LITRAS ALYVOS SU KEITIMU |
---|---|
Castrol 5W40 | 12 Eur |
Castrol 5W30 | 14 Eur |
Eurol Synto-V 5W40 | 8 Eur |
*Mokama tik už variklio alyvą ir alyvos filtrą.

Alyvos filtro kaina dažniausiai siekia apie 9 eurus. Automobilio variklyje dažniausiai telpa nuo 4 iki 6 litrų alyvos. Tad pavyzdžiui, preliminarią Eurol Synto-V 5W40 sintetinės variklio alyvos keitimo kainą (alyva, alyvos keitimas, alyvos filtras) galite lengvai apskaičiuoti: 4,5*8+9=45 Eur, jei tenka papildomai nuiminėti variklio dugno apsaugą, 4,5*8+9+8=53 Eur.

Variklio tepalų keitimas
Kada reikia keisti variklio tepalus?
Variklio tepalai yra keičiami reguliariai, priklausomai nuo to, kokiame klimate, kokiomis sąlygomis (normalios ar sunkios) yra eksploatuojamas automobilis bei kokios markės, klasės ir kokybės yra pilami variklio tepalai.
Dažniausiai automobilio tepalus keisti reikia kas 10 000 tūkstančių kilometrų arba jeigu važinėjate ne daug – bent kartą per metus. Sintetinius variklio tepalus keisti reikia kas 15 000 – 30000 tūkstančių kilometrų.
Atvykus į autoservisus TOPTIS, kurie yra Vilniuje, jums bus parinkti tepalai pagal gamintojo rekomendacijas konkrečiam automobiliui.
Kaip žinoti, kad tepalus jau reikia keisti?
Dažnai nutinka taip, kad nusipirkus automobilį naujieji savininkai svarsto, reikia keisti ar nereikia keisti variklio tepalų.
Atsakymas yra paprastas: jeigu nesate tikri, kad senasis šeimininkas juos pakeitė, padarykite tai patys. Nesistenkite spręsti pagal tepalo spalvą, ji gali jus suklaidinti. Yra labai aukštos kokybės tepalų, kurių spalva tamsi, nes juose naudojami specialūs priedai. Šviesi tepalo spalva kartais gali byloti apie prastą jo kokybę ir blogas tepimo savybes.

Tepalų keitimas
Ar galima maišyti variklyje ar pavarų dėžėje esančią sintetinę alyvą su pusiau sintetine arba mineraline? ar galima maišyti skirtingų gamintojų panašios specifikacijos alyvą?
Tai dažniausi mūsų klientų klausimai, todėl atsakymus į juos norime, kad žinotumėte visi.
Jeigu aplinkybės verčia tai daryti, galima. Svarbu, kad maišomos alyvos būtų tos pačios paskirties ir jų specifikacijos nebūtų žemesnės nei rekomenduoja variklio ar pavarų dėžės gamintojas.
Maišymas ir maišymo santykis yra išspręstas specifikacijų atitikimo sąlygose. Neužmirškite, kad žemesnės kokybės alyva sumažina ir bendrą mišinio kokybės lygį.
Norime atkreipti dėmesį, kad pasitaiko, nors ir labai retai, kai transmisijoms gaminama sintetinė alyva yra iš polialkileno glikolio (PAG) bazinės alyvos. Ši bazinė alyva priklauso sintetinėms V grupės bazinėms alyvoms, be to nesimaišo su jokiomis kitomis bazinėmis alyvomis, todėl visada būkite įsitikinę, kad maišomų alyvų specifikacijos yra suderintos, arba pasikonsultuokite su specialistais.
Ar benzininiams varikliams tinka dyzelinių variklių alyva ir atvirkščiai?
Kalbant apie lengvuosius automobilius, atsakymas yra aiškus – taip, tinka.
Jau nuo 2004 metų ACEA klasifikacijos reikalavimai griežtai sujungė prieš tai buvusias atskiras, benzininių ir dyzelinių variklių alyvų specifikacijas. Taigi šiandien visos lengvųjų automobilių alyvos, atitinkančios „ACEA“ klasifikacijos reikalavimus, privalo būti „universalios“.

Nekeisti tepalai
Ar būtina keisti, jeigu reguliariai įpilama naujos alyvos?
Visų pirma, reikia tiksliai žinoti variklio gamintojo rekomendacijas dėl minimalaus alyvos kokybės lygio ir jį atitinkančio maksimalaus alyvos naudojimo laiko.
Visada įvertinkite variklio sistemų techninę būklę, savo vairavimo stilių, aplinkos sąlygas, nes tai gali trumpinti, bet nepailginti, alyvos naudojimo laiko. Kaip pagalba vairuotojams į daugumą naujesnių automobilių gali būti įdiegtos įvairios TEPALŲ KEITIMO priminimo sistemos.
Be abejo, TEPALUS KEISTI būtina nustatytu laiku, net ir nuolat ją papildant nauja. Su išleidžiama alyva iš variklio tepimo sistemos pasišalina įvairūs teršalai, suodžiai, rūgštys ir kitos kenksmingos medžiagos, o per didelė jų koncentracija daro labai didelę įtaką alyvos ilgaamžiškumui ir tepimo kokybei bei sukelia negrįžtamus procesus variklio komponentų paviršiuje.
Be to, būtina neužmiršti laiku pakeisti alyvos, oro ir degalų filtravimo elementų. Jei alyvos papildymai viršija gamintojo leistinus, rekomenduotina kuo skubiau pašalinti priežastis. Skaitykite apie oro filtro keitimą ir kuro filtro keitimą.
Pakeitus alyvą ji iš karto pajuodavo. ar tai normalu ir kodėl taip atsitiko?
Jeigu TEPALAI buvo pakeisti – normalu, jog pajuodavo, ypač jeigu variklis yra dyzelinis.
Gerai suderintoje alyvoje turi būti priedų, kurių funkcijos yra plauti, skaidyti ir išlaikyti į alyvą patenkančius dispersinio pavidalo teršalus. Jeigu jie šias funkcijas atlieka tinkamai – alyva pajuoduoja. Šie plovimo ir skaidymo priedai šiuolaikinėse variklių alyvose sudaro didžiąją visų priedų dalį. Vien tik alyvos spalva nėra jos kokybės įvertinimo rodiklis
Tepimo sistemos sandara
- Karterio dugninė;
- Alyvos siurblys;
- Filtras;
- Slėgio reguliavimo vožtuvai;
- Aušinimo radiatorius;
- Karterio vėdinimo sistema;
- Kontrolės;
- Signaliniai prietaisai.
Varikliui pradėjus veikti, alyva iš karterio siurblio tiekiama į alyvos filtrą ir išvalyta cilindrų bloke ir galvutėje esančiais kanalais – į tepimo taškus. Atgal į karterį alyva suteka per tam skirtas ertmes. Cilindrų sienelių tepimui pagerinti dažnai įrengiami papildomi tepimo taškai. Jie būna švaistiklyje arba variklio bloko atskiroje magistralėje.

Variklio veikimas esant nepakankamam tepimui
Eksploatuojant automobilį, jo gedimai dėl nepakankamo tepimo vieni iš dažniausių. Kai TEPALŲ KEITIMAS neatliekamas sutrinka tepimas, pirmiausia pradeda kaisti slydimo guoliai ir juose po kelių sekundžių pradeda plyšinėti alyvos plėvelė. Suardomas slydimo guolių frikcinis sluoksnis.
Toliau procesas gali vykti dvejopai, atsižvelgiant į variklio sūkius. Jeigu sūkiai dideli, pirmiausia prasisuka švaistiklio kakliukų įdėklai. Esant mažiems sūkiams variklis gali užsikirsti (sustoti). Šioje situacijoje tai vienas iš palankiausių variantų, nes alkūninis velenas ir švaistikliai dar nebuvo sugadinti. Bandymai dar kartą užvesti šitaip užsikirtusį variklį tik pablogina situaciją. Varikliui, nors nesklinda jokių pašalinių garsų, liko tik keletas minučių darbo, o būsimas remontas bus brangus.
Šis gedimas dažniau būdingas naujesniems varikliams, kai tarpai tarp besitrinančių dalių yra minimaliausi. Ploni švaistiklių įdėklai labai greitai įkaista lizduose, prasisuka, o tai rečiau atsitinka automobiliams, kurių storesni pagrindiniai įdėklai. Prasisukus įdėklams, ant alkūninio veleno kakliukų prikepa įdėklų paviršiaus medžiaga.
Dažnai senesniuose varikliuose, prieš prasisukant įdėklams, girdėti būdingi garsai (kalenimas). Padidėję slydimo guolių tarpai leidžia varikliui dirbti ilgiau. Labiau pažeidžiami stūmokliai, žiedai ir cilindrų darbiniai paviršiai.
Tad jeigu jau kurį laiką ieškote kokybiškas paslaugas teikiančio autoserviso, tuomet nedvejokite ir atvykite į autoservisą TOPTIS!
Tepalų keitimo kaina
Eur | |
Tepalų keitimas variklyje (be variklio dugno apsaugos nuėmimo) | Nuo 25 |
Tepalų keitimas variklyje (alyva Kliento, su variklio dugno apsaugos nuėmimu) | Nuo 33 |
Tepalų keitimas reduktoriuje | Nuo 30 |
Oro filtro keitimas | Nuo 5 |
Kuro filtro keitimas | Nuo 25 |
Pakabos patikrinimas | 25 |
Variklio alyvos lygio patikrinimas ir papildymas | 3 |
Reduktoriaus alyvos lygio patikrinimas ir papildymas | Nuo 15 |
Variklio dugno apsaugos nuėmimas pastatymas(atliekant kitus darbus) | 8 |
Toptis meistrai visada kokybiškai atliks ir kitus su varklio sistema susijusius darbus: žvakių keitimas, variklio tarpinės keitimas, paskirstymo diržo keitimas, akumuliatorių keitimas, aušinimo sistemos remontas…
Palikti atsiliepimą