Automobilio paruošimas žiemai - Toptis.lt

Kaip paruošti automobilį žiemai?

Užšalusios durelės, apledėję langų apiplovimo purkštukai, vos veikianti šildymo sistema, neįprastai didelės degalų sąnaudos – šaltuoju sezonu atsirandančios problemos gali tapti rimtu galvos skausmu ne vienam vairuotojui. Visgi daugeliu atveju to galima išvengti tinkamai paruošus automobilį žiemai. Tai didelių išlaidų nereikalaujantys techninės priežiūros darbai, kuriuos svarbu laiku atlikti.

Žiema taip pat primena visus automobilio trūkumus, kuriuos vairuotojas ignoravo atidėdamas jų šalinimą ateičiai. Artėjant šaltam sezonui reikia pašalinti visus gedimus, idant netektų stovėti pakelėje laukiant techninės pagalbos. Visi kiti darbai – minimali automobilio priežiūra.

Drėgmei į vidų patekti neleidžiančios sandarinimo gumos ir spynelės

Galbūt automobilio techninė būklė – nepriekaištinga, tačiau jei negalėsite patekti į vidų vis tiek teks kviesti taksi arba po ilgos pertraukos pasinaudoti viešuoju transportu, o tokia perspektyva niekuomet neskamba itin viliojančiai. Norint to išvengti durų gumas ir spynelę rekomenduojama reguliariai išpurkšti silikoniniu tepalu.

Galimos ir įvairios buitinės alternatyvos, įskaitant visur vairuotojų naudojamą WD40 skystį, tačiau specialus tepalas veikia efektyviausiai, kadangi silikonas išstumia drėgmę. Būtent drėgmė yra didžiausia problema, kadangi nukritus temperatūrai ir vandens lašeliams virtus kristalais automobilio durys virsta nuo kėbulo neatskiriama dalimi.

Silikoniniu skysčiu permerktu skudurėliu sutepus visų durų gumas dėl užšalimo nereikės jaudintis visą žiemą. Tiesa, darbą reikia atlikti kruopščiai – užtikrinant, kad tepalas pateks ir už briaunų, kadangi ten dažniausiai ir kaupiasi drėgmė. Specialiu tepalu taip pat patartina sutepti ir variklio dangčio užraktus.

Amžinas galvos skausmas – akumuliatorius

Lengvai atidaromos durelės bus nieko vertas pasiekimas, jei įsėdę į automobilį negalėsite jo užvesti. Ne vienam vairuotojui žiemos sezonas tikru siurprizu – iki tol puikiai veikęs akumuliatorius atėjus šalčiams, atrodo, ėmė ir „numirė”. Iš tiesų pasikeičia ne akumuliatoriaus galimybės, o situacija, t.y. nukritus temperatūrai reikalinga didesnė startinė srovė, kurios senstelėjęs akumuliatorius jau nebegali suteikti.

Dauguma akumuliatorių maksimalią startinę srovę išlaiko ne ilgiau kaip trejus metus. Galimos išimtys, o taip pat įmanomas ir galingesnio, nei nurodo gamintojas akumuliatoriaus naudojimas, tačiau toks kainuos daugiau ir bus sunkesnis. Įprastai geriausias sprendimas yra akumuliatoriaus keitimas. Šalto klimato sąlygomis, o ypatingai laikant automobilį lauke – akumuliatorius turi veikti kaip naujas.

Geros žieminės padangos – privalomos

Net ir pačios pažangiausios pagalbinės naujų modelių sistemos nepadės išvengti avarinės situacijos, jei nebus įmanoma pasiekti optimalaus sukibimo. Oficialiai leidžiama naudoti žiemines padangas, kurių protektoriaus gylis – ne mažesnis nei 3 milimetrai, tačiau specialistai įspėja, kad tai jau pavojinga riba. Gamintojai palieka specialius protektoriaus dilimo žymėjimus, tačiau įprastai žiemos sąlygomis eksploatuojamo automobilio padangų protektoriaus gylis neturėtų būti mažesnis nei 4 milimetrai.

Nuo lapkričio 1 iki 10 dienos visi vairuotojai privalo pasikeiti vasarines padangas į žiemines, tačiau vykstant į servisą nereikėtų automatiškai planuoti vien jų permontavimo ar ratų keitimo. Prieš kiekvieną sezoną reikėtų įvertinti padangų būklę, kurią nusako ne tik protektoriaus gylis, bet ir galimi pažeidimai.

Vasarinės padangos žiemą nenaudojamos ne tik dėl kitokio protektoriaus rašto, bet ir dėl gumos mišinio, kuris esant žemesnei nei plius 7 laipsnių temperatūrai pradeda kietėti. Dėl šios priežasties vasarinių padangių sukibimo charakteristikos net ir važiuojant švariu asfaltu šaltyje pastebimai pablogėja.

Žieminis langų plovimo skystis neužšąla

Šaltuoju sezonu keliai nuolatos barstomi ir padengti purvo sluoksniu, kurio sudėtyje yra druskų. Kitoms transporto priemonės pakeliant šį purvą į orą jis neišvengiamai pateks ant automobilio priekinio stiklo, todėl reikėtų pripildyti langų plovimo skysčio bakelį.

Žieminio langų plovimo skysčio sudėtis yra kitokia nei vasarinio. Esant žemai temperatūrai purvą ir druską efektyviai galima nuvalyti tik naudojant alkoholio turintį žieminį skystį. Dėl rizikos esant aukštesnei temperatūrai pažeisti valytuvų šluoteles jo nerekomenduojama naudoti vasarą, tačiau žiemą toks skystis – optimalus pasirinkimas.

Priklausomai nuo sudėties, kiekvienoje degalinėje parduodamo žieminio skysčio užšalimo temperatūra siekia iki minus 25 laipsnių pagal Celsijų. Jei artėjant šalčiams bakelyje dar yra likę vasarinio langų plovimo skysčio, rekomenduojama jį visą išpurkšti ir pakeisti žieminiu. Galimas alternatyvus sprendimas – į vasarinį skystį įpilti žieminio skysčio koncentrato.

Sena alyva – variklio kankinimas žiemą

Automobilių gamintojai nurodo naudojamos variklio alyvos tipą ir keitimo intervalus. Naudotojo vadove dažnai nurodoma ir pastaba nusakanti rekomenduojamą alyvos klampumą, atsižvelgiant į klimato sąlygas. Vieno tipo alyva gali būti numatyta automobilį eksploatuojant regione, kuriame temperatūra nenukrenta žemiau minus 10 laipsnių pagal Celsijų, ir kito – šiaurės šalyse.

Taip pat, jei artėjama prie alyvos keitimo ridos arba ji netgi buvo viršyta, prieš šaltąjį sezoną tuo būtina pasirūpinti. Po ilgesnės eksploatacijos į variklio alyvą neišvengiamai patenka jos savybes keičiančios dalelės. Tai gali turėti įtakos alyvos klampumui, o tai itin juntama esant žemai temperatūrai. Sustingusi alyva apsunkina variklio užvedimą ir sukelia papildomą apkrovą starteriui bei visai užvedimo sistemai.

Nepelnytai pamirštamas aušinimo skystis

Aušinimo skystis padeda palaikyti darbinę variklio temperatūrą ir užtikrina perteklinės šilumos perdavimą į saloną. Norint užtikrinti efektyvų šios sistemos veikimą, visų pirma, reikia įsitikinti, kad ji pilnai užpildyta. Rekomenduojamas minimalią ir maksimalią normas lengva patikrinti žiūrint į išsiplėtimo bakelio žymėjimą.

Automobilių gamintojai kiekvienai modeliui taip pat nurodo rekomenduojamą aušinimo skysčio sudėtį. Šią informaciją visuomet galima rasti automobilio naudotojo vadove. Taip pat pasikonsultuoti gali gamintojo atstovybės ar nepriklausomo serviso specialistai.

Užpildžius aušinimo sistemą tinkamu skysčiu rekomenduojama patikrinti, ar gerai veikia salono šildymas. Užvedus variklį palaukti, kol bus pasiekta darbinė temperatūra ir įjungus sistemą maksimaliu intensyvumu įsitinkinti, ar šilto oro srautas eina tiek per viršutines tiekimo angas, tiek apačioje.

Atvykite pas mus ir užtikrinsime sklandų jūsų automobilio darbą! 

[booked-calendar style="list" calendar="52"]