Termostato keitimas Vilniuje, kaina
Kaista variklis? Arba priešingai – variklis nepasiekia reikiamos temperatūros? Metas atlikti termostato keitimą. Suteikiame 6 mėn. garantiją. Atvykite!
Termostato keitimas – vienas iš automobilio aušinimo sistemos gedimo sprendimo būdų, kai automobilio variklis kaista arba sunkiai šyla.
Autoservisuose „Toptis“ keičiame termostatus, aušinimo skystį, aušinimo siurblius bei atliekame kitus automobilio remonto darbus. Nesvarbu, ar jūsų automobilis Opel Zafira, Audi B4, Audi A6, Ford Galaxy, BMW E60, VW Sharan ar bet koks kitas – mūsų servise termostatai keičiami visiems automobilių modeliams. Skambinkite ir mūsų meistrai padės sutvarkyti Jūsų automobilį!
Termostatas automobilyje – kas tai?
Termostatas automobilyje priklauso aušinimo sistemai. Jis yra skirtas reguliuoti variklio temperatūrą, todėl jo dėka užtikrinamas greitesnis variklio įšilimas iki normalios darbinės temperatūros. Termostatas yra įmontuotas variklio galvutėje arba vandens siurblio korpuse. Tai yra svarbi automobilio dalis, todėl sugedus, termostatą būtina pakeisti nauju, nes kitaip gali kilti dar rimtesnių variklio gedimų.
Kaip veikia termostatas?
- Aušinimo sistemą sudaro didysis ir mažasis aušinimo ratas.
- Automobilio varikliui tik pradėjus dirbti, termostatas būna užsidaręs. Tuomet aušinimo skystis teka mažuoju aušinimo ratu, į radiatorių jis nepatenka. Taip variklis greičiau pasiekia darbinę temperatūrą.
- Kol termostatas uždarytas, vandens pompa varinėja aušinimo skystį tik tarp variklio ir automobilio salono pečiuko.
- Varikliui pasiekus reikalingą temperatūrą, aušinimo skystis pradeda tekėti didžiuoju aušinimo ratu, kurį atidaro termostatas. Šiame procese aušinimo skystis juda ir per radiatorių. Taip automobilis apsaugomas nuo perkaitimo.
Kokie gerai veikiančio termostato privalumai automobiliui?
- Variklis apsaugomas nuo perkaitimo;
- pailgėja jo tarnavimo laikas;
- mažinamos kuro sąnaudos ir išmetamųjų teršalų kiekis.
Keisti termostatą automobilyje vairuotojai dažniausiai apsisprendžia dėl kelių priežasčių:
- Atkeliavus pirmiesiems stipresniems šalčiams, nes tada variklis nepasiekia darbinės temperatūros ir automobilio salone būna šalta.
- Termostatų keitimų padaugėja vasarą, esant dideliems karščiams. Tada termostatas visiškai neatsidaro, automobilio variklis viršija darbinę temperatūrą, aušinimo skystis užverda ir išteka.
Termostato gedimo požymiai
- Pakinta darbinė automobilio temperatūra.
- Temperatūra niekada nepasiekia variklio darbinės temperatūros ribos ir automobilio variklis dirba netinkamu režimu. Padidėja kuro sanaudos ir automobilio salone jaučiamas šaltis. Aušinimo skysčio temperatūra tokiu atveju siekia 40–50 °C.
- Variklis pradeda sparčiai kaisti ir jo temperatūra viršija leistiną darbinę temperatūrą. Varikliui gresia perkaitimas, o tada nemažos išlaidos ir kelios dienos be automobilio.
- Jaučiasi prastesnė automobilio trauka.
Svarbūs faktai apie aušinimo sistemą
- Griežtai nerekomenduojama, nebent avariniu atveju, pilti į automobilio variklio aušinimo sistemą net ir distiliuotą vandenį. To negalima daryti todėl, kad variklio aušinimo skystis prie minusinės temperatūros neužšąla bei kartu savyje turi ir antikorozinių bei tepimo savybių, kurios reikalingos apsaugoti aušinimo siurblį.
- Aušinimo sistemos skystį patartina keisti bent jau kas dvejus metus.
- Nepamirškite stebėti aušinimo sistemos lygį ir pasitikrinti prieš kiekvieną ilgesnę kelionę. Paprastai aušinimo sistemos lygis yra matuojamas išsiplėtimo bakelyje. Ten rasite MIN ir MAX žymes, aušinimo skystį patartina laikyti ties MAX žyma.
- Po ilgų kelionių aušinimo skystis būna įkaitęs, todėl saugokitės ir nenusideginkite rankų, jei tikrinate aušinimo sistemą.
Termostato keitimo ir kitų aušinimo sistemos elementų darbų kainos:
Vandens pompos keitimas | Nuo 60 Eur |
Termostato keitimas | Nuo 45 Eur |
Aušinimo skysčio keitimas | Nuo 45 Eur |
Ventiliatoriaus nuėmimas / pastatymas | Nuo 6 Eur |
Radiatoriaus keitimas | Nuo 60 Eur |
Aušinimo sistemos žarnos keitimas | Nuo 25 Eur |
Kaip pakeisti termostatą?
Keičiant termostatą automobilyje, būtina išleisti aušinimo skystį, nes bus ardoma aušinimo sistema. Kuomet keičiamas termostatas, reikia pakeisti ir korpuso tarpinę. Įdėjus naują termostatą, aušinimo sistema vėl pripildoma skysčio, variklis turi būti užvedamas patikrinimui, ar viskas tinkamai veikia.
Apačioje galite pamatyti vaizdo įrašą kaip keičiamas automobilio termostatas:
Palikti atsiliepimą