Ar kondicionieriaus sistema reikia tikrinti ir užpildyti prieš kiekvieną sezoną? - Toptis.lt

Kaip dažnai reikia tikrinti ir užpildyti kondicionierių?

Geri orai ir aukšta temperatūra lauke yra gera žinia tik tuomet, kai gerai veikia automobilio oro kondicionierius. Priešingu atveju, vairavimas taps varginančiu išbandymu, po kurio kiekvieną kartą teks eiti tiesiai į dušą ir keisti prakaitu permirkusius drabužius. Kaip ir visa automobilio įranga, oro kondicionierius reikalauja nuolatinės priežiūros. Šiuo atveju daugiausiai teks pasikliauti patyrusiais ir reikiamą įrangą turinčiais specialistais.

Oro kondicionavimo sistemos jau seniai nėra montuojamos vien į prabangius automobilius. Automatinės keleto zonų klimato kontrolės sistemos vis dar priskiriamos aukštesnio komforto lygio modeliams, tačiau su paprastesne įranga dabar komplektuojami ne tik didieji sedanai ar miesto visureigiai, bet ir kompaktiški miesto hečbekai.

Svarbu užtikrinti sandarumą

Automobilyje sumontuotas oro kondicionierius išlieka efektyviausia temperatūros reguliavimo priemone. Šios sistemos taip pat leidžia greičiau iš automobilio salono ištraukti oro drėgmę, o tai leidžia išvengti langų rasojimo.

Oro kondicionavimo sistemos reikalauja nuolatinės priežiūros, o įrangą rekomenduojama patikrinti kiekvienais metais prieš šiltąjį sezoną. Kadangi veikiant oro kondicionieriui visuomet susidaro šalutinis produktas – vanduo, susidaro grybelių ir bakterijų veisimuisi palanki terpė. Siekiant išvengti alergijas galinčių sukelti organizmų paplitimo oro kondicionieriaus sistema iš pradžių dezinfekuojama. Populiariausias tam naudojamas metodas – ozonavimas.

Po dezinfekavimo tikrinamas kondicionieriaus sistemos sandarumas, šaldančios medžiagos ir kompresoriaus tepimui skirtos alyvos lygis. Atskirais atvejais gali būti matuojama salono temperatūra pasirinkus tam tikrus nustatymus, o matavimų rezultatai palyginami su gamintojo nurodomais parametrais.

Oro kondicionieriaus sistemą užpildantis šaltnešis yra itin lakus, todėl jo kiekis laikui bėgant mažėja. Nurodoma, kad minėtas nuotėkis neturėtų viršyti 20 proc. Sistemos sandarumą užtikrinti yra itin svarbu, kadangi mažėjant šaldančios medžiagos kiekiui mažėja ir įrangos našumas. Dėl šios priežasties šaltnešio kiekį reikia reguliariai tikrinti, o pastebėjus trūkumą – papildyti kondicionieriaus sistemą.

Reguliarūs patikrinimai atsiperka

Tinkamai prižiūrimos sistemos šaldančios medžiagos kiekį gali tekti keisti tik kartą per keletą metų, todėl patikrinimui skiriamos išlaidos galiausiai vis tiek atsipirks. Sandarumas tikrinamas sistemoje sukuriant vakuumą ir naudojant specialius daviklius.

Siekiant išvengti oro kondicionierius gedimų, įrangą trumpais intervalais reikėtų reguliariai naudoti visus metus. Net ir šaltuoju sezonu rekomenduojama bent kartą per savaitę 15 minučių įjungti kondicionierių ir leisti sistemai nepertraukiamai veikti. Tai leidžia užtikrinti, kad visos sistemos žarnelės, vožtuvai ir siurbliai bus tinkamai sutepti.

Oro kondicionieriaus sistemoje taip pat yra ir du itin svarbūs filtrai. Pirmasis iš jų – sausintuvo filtras, per kurį teka kondicionieriaus radiatoriuje suskystinta šaldančioji medžiaga ir alyva. Šis filtras pašalina bet kokias veikiant kondicionieriui susidariusias teršalų daleles, sugeria drėgmę iš šaldančios medžiagos ir apsaugo kompresorių nuo korozijos. Sausintuvo filtras keičiamas kas dvejus metus arba kiekvieną kartą tvarkant sistemą.

Visos detalės dėvisi

Siekiant užtikrinti efektyvų oro kondicionieriaus veikimą taip pat būtina reguliariai keisti ir salono filtrą. Pastarasis sulaiko dulkes, kietąsias daleles ir kitus teršalus, kurie kitu atveju patektų į saloną. Senas oro filtras sunkiau praleidžia švarų orą ir tokiu būdu papildomai apkrauna oro kondicionieriaus sistemą.

Taip pat tai yra bakterijų ir grybelių veisimui palanki aplinka, todėl nepakeitus seno oro filtro automobilio salone gali pradėti sklisti itin nemalonus kvapas. Priklausomai nuo vietovės, kurioje važinėjama, oro užterštumo, salono filtrą rekomenduojama keisti vieną arba du kartus per metus.

Neamžinos yra ir kitos oro kondicionieriaus dalys – kompresorius, garintuvas, viską jungiančios žarnelės ir pavaros diržai. Jos keičiamos užfiksavus gedimą arba pavojingą nusidėvėjimo lygį.

Oro kondicionieriaus gedimai dažniausiai atsiranda dėl netinkamos priežiūros. Sistema taip pat lengvai gali būti pažeidžiama bet kokio eismo įvykio atveju. Į tai reikėtų atkreipti dėmesį apžiūrint naudotą automobilį. Pardavėjas turėtų leisti įjungti oro kondicionierių visu pajėgumu, o pirkėjui pageidaujant ir pasitelkti specialistus, kurie su specialia įranga patikrintų sistemos sandarumą.   

Jei norite, kad automobilis tarnautų ilgiau su minimaliais gedimais – visada laiku atlikite profilaktiką. Savalaikė važiuoklės patikra apsaugo nuo rimtesnių važiuoklės remontų. O ką jau kalbėti apie laiku neatliktus variklio sistemos remonto darbus, kurie laiku neatlikti, gali garantuoti kur kas didesnias išlaidas. 

[booked-calendar style="list" calendar="52"]