Kas yra kondicionieriaus tikrinimas, kaip jis atliekamas? | TOPTIS

Kondicionieriaus tikrinimas – tai atidus ir profesionalus klimato kontrolės sistemos patikimumo, veikimo ir saugumo įvertinimas. Tai procedūra, kuri padeda išvengti ne tik nepatogumų dėl neefektyvaus kondicionieriaus naudojimo, bet ir galimų brangių remonto darbų šiai sistemai sugedus (Plačiau apie tai kodėl gali sugesti ir neveikti kondicionierius skaitykite čia). Šis procesas, kai atliekamas teisingai, gali padidinti sistemos veikimo efektyvumą ir ilgaamžiškumą. 

Tikrinimo procesas

Kondicionieriaus tikrinimo procesas apima keletą svarbių žingsnių:

  • Visuminis įvertinimas: prieš pradedant bet kokį tikrinimą, specialistas atliks bendrą kondicionieriaus patikrinimą. Tai apima kondicionieriaus išorės ir vidinio korpuso apžiūrą, siekiant nustatyti akivaizdžius trūkumus, pavyzdžiui, koroziją, nutekėjimus ar mechaninius pažeidimus. 
  • Sistemos slėgio ir temperatūros patikrinimas: tai suteikia specialistui informaciją apie sistemos efektyvumą ir galimą susidėvėjimą. Patikrinant slėgį, specialistas gali nustatyti, ar sistemoje yra pakankamai aušinimo medžiagos. Temperatūros patikrinimas gali rodyti, ar kondicionierius veikia efektyviai. 
  • Filtrų patikrinimas ir valymas: filtras yra labai svarbi kondicionieriaus dalis, kuri padeda užtikrinti oro kokybę, kurią įrenginys tiekia. Nepakankamai veikiantis ar pernelyg užterštas filtras gali ne tik sumažinti oro kokybę, bet ir sutrikdyti sistemos veikimą, tad kondicionierių dezinfekcijos ir valymo žingsnio praleisti nevalia.
  • Komponentų patikra: tai apima kondensatoriaus, oro išleidimo ventiliatoriaus ir kitų svarbių komponentų patikrinimą. 
  • Sistemos valdymo patikrinimas: jo metu įsitikinama, ar termostatas ir kitos kontrolės sistemos veikia teisingai. 
  • Kondensato drenažo patikrinimas: drenažo vamzdelis gali užsikimšti dėl purvo ar pelėsio, kas gali sukelti vandens nutekėjimą ir galimai pažeisti kondicionavimo sistemą.

Tikrinimas turi būti atliekamas reguliariai, geriausia kasmet, žinoma, atsižvelgiant į kondicionieriaus naudojimo dažnumą ir klimatą, kuriame jis naudojamas. Tai ypač svarbu karšto sezono pradžioje, kai kondicionierius turi veikti optimaliai. 

Atliekant šiuos patikrinimus, specialistai gali ne tik nustatyti, ar jūsų kondicionierius veikia teisingai, bet ir nustatyti ankstyvus ženklus, kad gali kilti problemų. Tai leidžia laiku imtis veiksmų ir išvengti brangesnių remonto darbų ateityje. Išsamiau apie tai kodėl reikėtų tikrinti ir užpildyti kondicionierių reguliariai, galite paskaityti čia.

Temperatūros tikrinimas ir kondicionieriaus slėgio matavimo sąlygos

Kondicionieriaus sistemos temperatūrų tikrinimas, gerai veikiant kondicionieriui:

  • Karštas kompresorius;
  • Karšta aukšto slėgio linija nuo kompresoriaus (plonas vamzdelis) iki aušinimo radiatoriaus;
  • Karštas vamzdis prie aušinimo radiatoriaus (kairėje pusėje stovint iš automobilio priekio);
  • Šaltas salono radiatorius (freono išėjimo pusėje);
  • Šiltas skysčio vamzdis nuo kondicionieriaus aušinimo radiatoriaus (prie variklio) iki garintuvo (salono radiatoriaus);
  • Šaltas iš garintuvo išeinantis vamzdis (storas);
  • Šaltas žemo slėgio vamzdis vedantis į kompresoriaus skysčio paėmimo angą.

Jeigu tikrinimo metu nustatomi nukrypimai, gali būti kliūtis vamzdelyje arba komponente, kurio temperatūra yra nenormali. Tokiu atveju reikia atlikti sistemos slėgių matavimą.

Kondicionieriaus slėgio tikrinimas esant užgesintam varikliui, prieš kondicionieriaus pildymą:

  • Lauko temperatūra apie 20-25C;
  • Aukšto slėgio (raudona) žarnoje slėgis 5-6 bar;
  • Žemo slėgio (mėlyna) žarnoje slėgis 0 bar.

Jei slėgis kitoks:

  • Vakuumuoti sistemą;
  • Atlikti nuotėkio patikrinimą;
  • Užpildyti kondicionieriaus sistemą teisingu šaldymo reagento kiekiu;
  • Patikrinti kondicionieriaus sistemos slėgius dirbant varikliui.

Kondicionieriaus slėgio tikrinimas dirbančiam varikliui:

Parengiamosios sąlygos slėgiui tikrinti:

  • Aušinimo ir salono radiatoriai švarūs.
  • Kondicionieriaus aušinimo radiatoriaus ventiliatorius nesulaužytas ir savo vietoje.
  • Variklis darbinės temperatūros.
  • Salono filtras geros būklės ir įdėtas.
  • Variklio dangtis atidarytas.
  • Lauko temperatūra virš +15C.
  • Aušinimo skysčio elektrinis varikliukas neveikia.
  • Variklis dirba tuščiąja eiga – apie 1500 RPM.
  • Aušinimo radiatoriaus elektrinis ventiliatorius turi būti įjungus AC suveikęs vieną kartą.
  • AC nustatyta padėtis „automatic“.
  • Įjungta oro recirkuliacija (pečiukas orą ima iš salono).
  • Nustatytas AC šalčiausia padėtis.
  • Visos pečiuko ventiliacijos angos atidarytos.
  • Kompresoriaus diržas geros būklės.
  • Kompresoriaus sankaba veikia gerai.

Slėgio tikrinimas:

Variklio apsukos 2000 rpm

Aukštas slėgis (raudona)Žemas slėgis (mėlyna)
51,83-2,04
7,51,78-2,02
101,74-2,01
12,51,73-2
151,74-2,02
17,51,78-2,02
201,8-2,05

Kondicionieriaus tiekiamos temperatūros matavimas:

  • Automobilis turi stovėti po stogu (dėl saulės daviklių jautrumo, jei tokie yra),
  • Visos durys ir langai turi būti uždaryti.

Tikrinimas:

  • Variklis dirba 2000 rpm.
  • Tikrinti centrines kontrolės ventiliacijos angoje.
  • Matuoti po 5 minučių.
Išorės temperatūraTiekiama temperatūra
15-30C3-6C
35C3,5-6,5C
40C5-8C

Kondicionieriaus tikrinimas yra labai svarbus procesas, kuris užtikrina, kad jūsų automobilio klimato kontrolės sistema veiks efektyviai ir saugiai. Reguliariai atliekant šiuos patikrinimus, galite prailginti visos kondicionavimo sistemos gyvavimo trukmę ir išvengti brangių remonto darbų ateityje. Tuo pat metu, tai yra puikus būdas patikrinti, ar jūsų automobilio kondicionavimo sistema atitinka visus saugos standartus, ir užtikrina, kad jūsų klimato kontrolės sistema bus pasirengusi kondicionieriaus pildymui ir veikti efektyviai karšto sezono metu. 

[booked-calendar style="list" calendar="52"]