Stabdant automobilį jaučiate vibraciją ir nestabilumą? Gali būti, kad jūsų automobilio stabdžių diskai sudilo arba surūdijo. Juos, kaip ir stabdžių kaladėles, būtina periodiškai tikrinti ir, jei reikia, keisti. (Skaitykite – Kaladėlių keitimas.) Mes montuojame aukščiausios kokybės, populiariausių gamintojų Remsa, Brembo, TRW, ATE, Ferodo, Bosch stabdžių diskus už kiekvienam prieinamą kainą. Jei vairuojate BMW, Audi, Citroen, Ford, Honda ar bet kurį kitą automobilį, susisiekite dabar! Mus rasite Vilniuje – Ateities g. 21A, Verkių g. 50, Savanorių pr. 178F.
✅ 12 mėnesių garantija
✅ Visų paslaugų draudimas
✅ Profesionalų darbas
Kaina nuo 15 Eur
Kodėl reikia keisti stabdžių diskus?
Stabdžių diskus būtina pakeisti, kai jie neatitinka reikiamos kokybės: gali susidėvėti, sudilti, surūdyti, perkaisti, įtrūkti, ir sukelti stabdžių sistemos gedimus. Skaitykite – Stabdžių remontas.
Stabdžių diskas
Kas kiek laiko reikia keisti stabdžių diskus?
Stabdžių diskų nusidėvėjimas priklauso nuo įvairių faktorių: vairavimo stiliaus, automobilio amžiaus, gamintojo ar keitėjo naudotų medžiagų kokybės ir ilgaamžiškumo, oro ir aplinkos veiksnių, automobilio eksploatavimo dažnio.
Rekomenduojama patikra
Įsitikinti, ar stabdžių diskai vis dar yra geros kokybės, galima tik juos apžiūrėjus arba pajutus stabdymo kokybės pokytį. Profilaktinė stabdžių diskų apžiūra rekomenduojama 2 kartus per metus, besikeičiant sezonams – pavyzdžiui, keičiant vasarines padangas žieminėmis ir atvirkščiai, arba bet kada įtarus, kad stabdžiai veikia netinkamai.
Stabdžių diskai yra keičiami, jei:
- jie įtrūkę, suplonėję, nusidėvėję,
- yra rūdžių,
- pastebima deformacijų,
- stabdant jaučiama vibracija,
- sumažėjęs stabdžių efektyvumas,
- kiti nerimą ir nesaugumą keliantys stabdžių veikimo požymiai.
Kaip dyla ir nusidėvi stabdžių diskai?
Stabdžių disko tvirtinamųjų dalių ir rato stebulės sandūros paviršiuje gali atsirasti nešvarumų, rūdžių ar gedimų, kilusių dėl svetimkūnių, montuojant pakliuvusių tarp darbinių plokštumų. Dėl to stabdžių disko ir rato stebulės sukimosi ašys nesusiliečia taip, kaip turėtų. Be to, stabdžių disko ašinis mušimas būna per didelis. Tuomet, kuo dažniau stabdoma, tuo labiau juntama ir girdima vibracija; stabdžių diskas ir trinkelė dėvisi netolygiai.
Trintis
Stabdžių diskas gali trintis į stabdžių trinkeles dėl šių priežasčių:
- netaisyklingo stabdžių trinkelių išlinkimo – dėl to tarp jų yra mažas tarpas,
- stabdžių disko ašinio judėjimo tarp stabdžių trinkelių.
Vibracija
Vibracijos priežastys:
Kai stabdžių diskas dar neįkaitęs
- pakabos ir kėbulo vibracija stabdant,
- nesubalansuoti ratai,
- netolygus stabdžių disko darbinis paviršius,
- sunkiai juda stūmoklis diskinių stabdžių suporte,
- deformacija – kreivas stabdžių diskas.
Kai stabdžių diskas įkaitęs
Kai per vieną stabdžių disko apsisukimą būna pasiekta aukšta temperatūra, kinta to rato stabdymo momento vertė, nors vairuotojas nuolat spaudžia stabdžių pedalą, taigi ir stabdžių trinkelių spaudimo jėga yra stabili. Skirtingai nei kalbant apie stabdymo momentą, kai stabdžių diskas dar neįkaitęs, ši vibracija pasireiškia tik įkaitus stabdžių diskams.
Kodėl kaista stabdžių diskai?
Padidėjusi temperatūra stabdžių diskuose atsiranda dėl padidėjusios trinties stabdymo metu. Jei įkaitę diskai ataušus veikia normaliai, galima toliau eksploatuoti automobilį, tačiau jei stabdžiai perkaista, rekomenduojama patikra.
Stabdžių diskai labai įkaista, kai:
- užstrigę stabdžių suportai, ar suportų kreipiančiosios(pastoviai liečiasi stabdžių kaladėlės),
- važiuojama kalnuose,
- dažnai važiuojama dideliu greičiu ir staigiai stabdoma,
- dažnai stabdomas perkrautas automobilis.
Tokiose situacijose įkaitimo temperatūra gali siekti 700 °C ar net daugiau, todėl kai kur stabdžių trinkelės gali trintis į stabdžių diską net nenuspaudus stabdžio pedalo.
Kaip atpažinti, kad stabdžių diskai itin įkaitę?
Jei vairuojant (ypač viršuje išvardytomis sąlygomis) kaista stabdžių diskai, stabdant jausite:
- stabdžių pedalo vibraciją,
- vairo vibraciją,
- pakabos ir kėbulo vibraciją.
Ataušus stabdžių diskams ir keliskart tolygiai pastabdžius šie požymiai turėtų išnykti. Jeigu neišnyksta ir kyla įtarimas, kad stabdžiai labai perkaito (pvz., pakito stabdžių trinkelių išvaizda), rekomenduojama patikrinti stabdžius.
Stabdžių diskų perkaitimą taip pat gali lemti:
- stabdžių disko matmenys ir medžiagos, neatitinkantys gamintojo reikalavimų,
- netinkamo tipo ar blogos kokybės stabdžių trinkelės,
- per mažo storio stabdžių diskai,
- per plonos stabdžių trinkelės;
- jei diskinių stabdžių apkaboje užblokuojamas stūmoklis (kai stabdžių elementai yra įkaitę),
- jei pastebimas stabdžių disko darbinio paviršiaus ašinis mušimas;
taip pat ir veiksniai, sukeliantys vibraciją:
- deformuoti / susidėvėję stabdžių elementai,
- per laisva pakaba,
- blogai nustatyta tam tikros ašies ratų geometrija.
Surūdiję stabdžių diskai
Surūdyti gali:
- visas stabdžių disko darbinis paviršius,
- tik jo dalis.
Veiksniai, skatinantys stabdžių diskų koroziją:
- užstrigę stabdžių suportai, kreipiančiosios, stabdžių kaladėlės,
- važiavimas lyjant lietui,
- ilgai važiuojant neprireikia stabdyti,
- važinėjama keliu, padengtu druskomis (žiemą),
- automobilis ilgai stovi nevairuojamas (tikėtina, rūdžių sluoksnis bus storesnis).
Rūdžių ant stabdžių diskų atsiranda nuolat, tačiau eksploatuojant automobilį (naudojantis stabdžiais), šios rūdys natūraliai pašalinamos. Tačiau, jei ilgai dėl įvairių priežasčių jos nepasišalina, diskas gali surūdyti.
Kaip atpažinti koroziją, kuri gali pakenkti?
Surūdijus stabdžių disko darbiniam paviršiui stabdant pakinta stabdymo momento vertė, nors stabdžių pedalas nuolat spaudžiamas. Stabdymo momentas kinta nereguliariai, todėl ir stabdymo jėga yra nereguliari. Dėl to gali atsirasti triukšmas, sklindantis nuo stabdžių.
Trūkę stabdžių diskai
Stabdžių disko trūkiai gali būti:
- spinduliniai – ant stabdžių disko darbinio paviršiaus,
- žiediniai – tarp disko darbinio paviršiaus ir jo vidinės dalies, pritvirtintos prie rato stebulės.
Atsiradus spinduliniam įtrūkimui iš rato sklinda garsai, stiprėjantys kartu su padidėjusiu apsisukimo greičiu. Gali pasireikšti stabdymo momento vibracija, nors stabdymo pedalas nuolat spaudžiamas. Žiedinius įtrūkimus galima pastebėti apžiūros metu.
Kodėl trūksta stabdžių diskai?
Temperatūrų skirtumai. Kai važiuojama dideliu greičiu žemyn ir tuo metu ilgai stabdoma, disko ir trinkelių suspaudimo vietoje, t. y. stabdžių disko darbiniame paviršiuje, pakyla aukšta temperatūra. Tačiau tose vietose, kur stabdžių diskas nesiliečia su stabdžių trinkelėmis, temperatūra būna daug mažesnė.
Dėl tokio temperatūros skirtumo atsiranda mechaninis įtempimas, sukeliantis terminį įtrūkimą. Ant stabdžių disko darbinio paviršiaus susidariusios mėlynos apnašos (oksiduotos disko medžiagos sluoksnis) rodo, kad stabdžių diskas įkaito.
Per didelės mechaninės apkrovos. Jie gali pasireikšti pernelyg susidėvėjus stabdžių diskui. Kai disko darbinio paviršiaus storis per mažas, jis neatlaiko apkrovos, atsiradusios stabdant. Dėl to gali atsirasti žiedinių stabdžių disko įtrūkimų, dėl kurių nuo dalies, pritvirtintos prie rato stebulės, gali nukristi stabdžių disko darbinis paviršius (žiedo formos).
Stabdžių diskų keitimo kaina
1 | Stabdžių disko keitimas 1 vnt. | Nuo 12 Eur |
Jei pastebėjote stabdymo sistemos nestabilumus, užsiregistruokite diskų keitimui ar apžiūrai artimiausiame TOPTIS autoservise jau dabar!
Palikti atsiliepimą