Kaip įvertinti, ar turimos padangos dar tinkamos naudojimui? - Toptis.lt

Šiltėjant orams dažno vairuotojo žvilgsnis vis dažniau užkliūva už balkono arba garažo kampe sukrautų vasarinių padangų. Ne vienam greitai teks spręsti rimtą dilemą – dar vieną sezoną važinėti su turimomis padangomis, ar visgi pirkti naujas. Priimti sprendimą ne visuomet taip papratai, kaip gali atrodyti, nes įvertinti reikia daugybę skirtingų faktorių. Užduoties nepalengvina ir tai, kad sprendžiami ne tik išlaidų planavimo, bet ir eismo saugumo klausimai.

1,6 milimetro – riba rizikuojantiems

Kelių eismo taisyklės numato, kad vasarinių padangų protektoriaus gylis lengviesiems M1 klasės automobiliams negali būti mažesnis nei 1,6 milimetro. Toks rodiklis nurodomas laikantis Europoje galiojančių teisės aktų, tačiau patyrę vairuotojai žino, kad siekiant išlaikyti sukibimą važiuojant šlapia kelio danga rekomenduojamas padangų protektoriaus gylis turėtų būti didesnis.

Nudilus protektoriui pastebimai sumažėja vasarinių padangų vandens išstūmimo kanalų gylis. Suprastėjęs vandens išstūmimas turi įtakos sukibimui ant šlapios dangos, todėl pailgėja stabdymo kelias, o valdymas tampa ne toks tikslus.

Geriausia protektoriaus gylį patikrinti su tam skirtu matuokliu. Tai itin paprastas ir nebrangus daiktas, kurį vėliau galėsite panaudoti daug kartų. Vasarinės padangos protektorius matuojamas vandens išstūmimo kanaluose, o jei neturite po ranka specialaus matuoklio, galite pasinaudoti liniuote, gabaliuku vielos ar netgi moneta. 

Esant per mažam protektoriui privalu įsigyti naujas padangas ir pasirūpinti padangų montavimu.  Apie tai, kaip išsirinkti geras vasarines padangas skaitykite čia

Policija ir draudikai nepasigailės

Už netinkamų eksploatacijai padangų naudojimą gali būti skiriama bauda nuo 30 iki 40 eurų. Taip pat reikėtų nepamiršti, kad policijos pareigūnai už šį pažeidimą taip pat turi teisę panaikinti automobilio techninę apžiūrą. Įprastai retas iš jų imasi matuoti padangų protektoriaus gylį, tačiau važinėjantys su lenktynių bolidus primenančiais plikais ratais policijos reiduose baudžiami pakankamai dažnai.

Dar atidžiau automobilio būklę vertina draudimo kompanijos, o ekspertams įrodžius, kad eismo įvykio priežastimi tapo eksploatacijai netinkamos padangos, draudimas negalios. Šiuo atveju naujų padangų nusprendusio nepirkti avarijos kaltininko išlaidos gali išaugti dešimteriopai.

Visos padangos sensta

Kitas aktualus klausimas sprendžiant, ar vasarinės padangos dar tinkamos naudojimui – jų amžius. Jei negalite prisiminti tikslios pagaminimo datos, ją galite rasti ant padangos sienelės įrašytame serijos numeryje. Įprastai jį sudaro užrašas DOT ir 11 skaičių, o paskutiniai keturi žymi pagaminimo datą. Pirmieji du dėmenys reiškia metų savaitę (skaičiuojant nuo 01 iki 52), o paskutinieji – metus. Didieji gamintojai savo padangoms suteikia 10 metų garantiją, tačiau ją reikia skaičiuoti ne nuo įsigijimo, o nuo pagaminimo datos.

Tiksliai rekomenduojamos padangų naudojimo trukmės įvardinti neįmanoma, nes tai gaminys, kuriam tenka atlaikyti dideles apkrovas, temperatūrų pokyčius ir įvairių cheminių elementų poveikį. Net jei su turimomis vasarinėmis padangomis važinėjote ne tiek ir daug, tai dar nereiškia, kad jų būklė bus gera. Gumos mišinį sendina saulės spinduliai, nuolatos besikeičianti oro drėgmė, o taip pat ir automobilio svoris.

Idealiu atveju padangas po sezono reikėtų numontuoti ir laikyti kontroliuojamos temperatūros patalpoje, į kurią nepatenka saulės spinduliai. Kadangi niekas to nedaro, kalbant apie naudotas padangas pasakymas „kaip naujos“ visuomet yra didesnė arba mažesnė apgaulė.

Įtrūkimai – pavojaus signalas

Prieš priimant galutinį sprendimą taip pat reikėtų išoriškai įvertinti padangų būklę. Pamatavus protektoriaus gylį reikėtų gerai pavartyti ir pasukti padangas stebint, ar nėra pastebimų pažeidimų ir atkreipti dėmesį į gumos būklę.

Dažna jau pavargusių padangų liga – nedideli, tačiau vis besiplečiantys įtrūkimai, kuriuos galite pastebėti tiek sienelėse, tiek ant protektoriaus. Nepriklausomai nuo to, ką rodė protektoriaus gylio matuoklis, tokie įtrūkimai – geras indikatorius, kad padangos jau tiesiog per senos.

Taip pat padangas reikėtų keisti ir pastebėjus netolygų dėvėjimąsi. Nepamirškite, kad teisingas padangų balansavimas sumažina padangų nusidėvėjimo netolygumą. Pakankamo protektoriaus gylio ten, kur gumos dar liko, gali užtekti teisinantis prieš policijos pareigūnus, tačiau toks automobilis su tokiomis padangomis nėra saugus. Šiuo atveju prieš perkant naujas padangas taip pat reikėtų patikrinti ratų suvedimą ir prireikus atlikti remontą.

Toptis meistrai primena, kad labai svarbu ne tik padangas tinkančias Jūsų automobiliui išsirinkti, jas tinkamai naudoti, bet nuolat ir atsakingai prižiūrėti automobilio techninę būklę atliekant važiuoklės patikrą. Tik profilaktika užkerta kelią sudėtingam važiuoklės remontui,

[booked-calendar style="list" calendar="52"]