Kaip dažnai reikia keisti automobilio valytuvus ir kaip išsirinkti kokybiškus? - Toptis.lt

Valytuvams braukiant stiklą girdimas cypimas – vienas iš labiausiai daugumą vairuotojų erzinančių dalykų. Pridėjus dar ir faktą, kad šį garsą įprastai lydi ant priekinio lango liekantys purvo ruožai, tai tampa geriausiu paskatinimu kuo skubiau keisti nusidėvėjusias šluoteles naujomis. Racionalesnis sprendimas šiuo atveju būtų pakeisti valytuvus kol jie dar nėra visiškai sudilę ir taip išvengti trikdančių garsų bei užsitikrinti gerą matomumą.

Valytuvų šluoteles rekomenduojama keisti mažiausiai kartą per metus, tačiau tikrasis efektyvaus jų veikimo laikotarpis gali būti labai skirtingas. Valytuvai yra natūraliai besidėvinčios detalės, kurioms tenka atlaikyti įvairų aplinkos poveikį – temperatūros pokyčius, drėgmę ir nešvarumus, todėl jų ilgaamžiškumas labai priklauso nuo naudojimo sąlygų. Valytuvų keitimas, kaip ir tepalų keitimasoro filtro keitimaskuro filtro keitimassalono filtro keitimas – priskiriami prie periodinio automobilio aptarnavimų darbų. Šiuos darbus reikia atlikti reguliariai ir jokiu būdu nepamiršti. 

Jautrūs aplinkos poveikiui

Itin atsargiai valytuvus reikėtų naudoti šaltuoju sezonu, o svarbiausia – vengti aktyvavimo kol stiklas dar nėra pakankamai įšilęs. Jei valytuvų šluotelės apledėjusios arba apkibusios sniegu, turint laiko reikėtų maksimaliai jas atšildyti bei tik tada galutinai pašalinti ledą ar sniegą.

Šluotelių guma dabar yra ilgaamžiškesnė nei buvo sovietinių valytuvų, tačiau tai anaiptol nereiškia, kad jų nereikia saugoti nuo aplinkos poveikio. Tai aktualu ne tik šaltuoju sezonu, bet ir vasarą, kuomet šluoteles veikia karštis. Norint naudoti tuos pačius valytuvus ilgesnį laiką, reikėtų vengti statyti automobilį saulės atokaitoje.

Saugant valytuvus taip pat reikėtų naudoti ir itin kokybišką langų plovimo skystį, o maišant aušinimo skysčio koncentratą su vandeniu – laikytis gamintojo rekomendacijų. Didesnės koncentracijos skystis retai duos norimą efektą, o valytuvams tokia agresyvesnė sudėtis gali būti pražūtinga. Derėtų prisiminti, kad šluotelių guma yra jautri daugumai tokių agresyvaus pobūdžio cheminių medžiagų.

Specialistai taip pat atkreipia dėmesį, kad keičiant priekinio stiklo šluoteles tuo pat metu reikėtų pakeisti ir galinio stiklo valytuvą. Galinio stiklo valytuvai dažniausiai montuojami ant universalų, hečbekų ir daugumos miesto visureigių. Neretai vairuotojai galinio stiklo valytuvą tiesiog ignoruoja, tačiau kasdien vairuojant mieste tai yra labai svarbi detalė užtikrinti matomumą žiūrint atgal.

Svarbiausi pasirinkimo kriterijai

Nusprendus keisti valytuvus reikėtų turėti omenyje, kad skiriasi ne tik jų tvirtinimo elementai, bet ir pats šluotelių ilgis. Taip pat, priklausomai nuo automobilio modelio, gali būti naudojami tik tam tikro tipo valytuvai. Tiesa, vairuotojus gelbėja tai, kad dauguma gamintojų yra unifikavę valytuvų naudojimą, todėl dažniausiai pakanka žinoti tik markės ir modelio pavadinimą. Atskirais atvejai taip pat papildomai gali tekti įvardinti kėbulo tipą – sedaną, universalą, hečbeką, kupė ar kitą.

Daugiausiai naudojami vieno iš trijų tipų valytuvai – rėminiai, berėmiai arba hibridiniai. Senesniuose automobiliuose dažniausiai buvo montuojami paprasčiausi rėminiai valytuvai. Tokie yra patys pigiausi, tačiau į karkasą, dar vadinamą nuo aplinkos neapsaugotą rėmą, lengvai patenka purvo dalelės ir drėgmė. Tai pagreitina jų dėvėjimąsi ir ženkliai padidina prišalimo prie stiklo riziką.

Populiariausi, įvertinus vidutinį šiuo metu eksploatuojamų automobilių amžių, yra berėmiai valytuvai, kuriuos prie stiklo prispaudžia dvi standžios plieninės juostos. Kadangi berėmiuose valytuvuose nėra tradiciniams valytuvams būdingų jungčių, pačios detalės trintis yra mažesnė, o tai leidžia šluotelėms geriau atkartoti stiklo išgaubimą. Taip pat šio tipo valytuvai įprastai gaminami ir aukštesnė kokybės gumos, kuri yra atsparesnė žemai temperatūrai.

Berėmius valytuvus neretai galima pritaikyti ir automobiliams, kurie gamykloje buvo komplektuojami su rėminiais. Visgi reikėtų turėti omenyje, kad ir šiuo atveju taip pat turi atitikti ne tik tvirtinimo elementai, bet ir šluotelių ilgis. Norėdami būti tikri, kad įsigys reikiamą detalę į atsarginių detalių parduotuvę vairuotojai turėtų nusinešti ir senuosius valytuvus.

Hibridiniai valytuvai savo konstrukcija primena rėminius, tačiau jų karkasą nuo aplinkos poveikio saugo specialus gaubtas. Pastarasis sprendimas taip pat leidžia pagerinti ir aerodinamines savybes. Tiesa, toks sudėtingesnis inžinerinis sprendimas neišvengiamai padidino šių valytuvų kainą, o ir jų pasiūla rinkoje yra pastebimai mažesnė.

Viską lemia gumos kokybė

Nepriklausomai nuo valytuvų tipo, labiausiai šių detalių kokybę nulemia šluotelių guma. Būtent ji labiausiai apibrėžia valytuvų funkcionalumą ir ilgaamžiškumą. Šiuo atveju reikėtų netaupyti ir rinktis ne pigiausius grafitinės gumos valytuvus, o vietoje jų įsigyti silikoninės gumos analogus.

Grafitinės gumos valytuvai visuomet bus pigesni, tačiau taip pat ir veiks prasčiau. Būtent tokios šluotelės sukietėjus gumai ir greičiausiai pradeda kelti tą nemalonų cypimą. Silikoninės gumos valytuvai net ir dildami nesukels nemalonaus garso, o be to, rečiau paliks ant stiklo nenuvalytus ruožus.

[booked-calendar style="list" calendar="52"]