Kodėl būtina periodiškai keisti paskirstymo diržą? - Autoservisai Vilniuje TOPTIS - Patikėkite automobilio remontą mums!

+370 683 84819

Savanorių pr. 178F, Vilnius

+370 646 92321

Verkių g. 50, Vilnius

+370 607 78081

Ateities 21A, Vilnius

Kodėl būtina periodiškai keisti paskirstymo diržą?

Kodėl būtina periodiškai keisti paskirstymo diržą?

Nepriklausomai, kokio prekės ženklo modelis perkamas, jei tai nenaujas automobilis, atsakingas savininkas visuomet papildomai patikrins techninę būklę ir pakeist svarbiausias natūralaus nusidėvėjimo detales: atliks reikiamą važiuoklės remontą, patikrins stabdžius ir pasirūpins reikiamu stabdžių remontu.  Tačiau bene pirmoji užduotis – paskirstymo diržo keitimas. Šis punktas gali būti praleidžiamas, jei ankstesnis savininkas turi neseniai atliktą diržo keitimą patvirtinančius dokumentus, tačiau visais kitais atvejais niekas nerizikuoja.

Visgi vėliau apimti tingulio arba taupydami vairuotojai apie šį darbą pamiršta. Tuomet susiklosto situacija, kuomet jau dešimtą kartą keičiant alyvą paskirstymo diržo būklė atsainiai įvertinama, kaip dar pakankamai gera ir šis nėra keičiamas. Toks nusiteikiamas gali labai brangiai kainuoti.

Kam reikalingas paskirstymo diržas?

Kol kas dar nebuvo sukurti nebrangūs elektronikos valdomi paskirstymo velenėliai, todėl sklandų ir sinchronizuotą variklio darbą užtikrina paskirstymo diržai arba grandinės. Per skriemulius sukamasis alkūninio veleno judesys perduodamas paskirstymo velenėliams.

Daugeliu atveju paskirstymo diržas taip pat suka ir vandens siurblį, todėl rūpestis dėl nepriekaištingo veikimo galioja abiem kryptimis. Diržas turi būti tvarkingas ir jokie papildomi komponentai negali kelti sistemai papildomos apkrovos.

Kada reikia keisti paskirstymo diržą?

Informacija apie konkretaus modelio techninės priežiūros intervalus dažniausiai pateikiama naudotojo vadove. Ten pat nurodomi ir paskirstymo diržo keitimo intervalai. Priklausomai nuo modelio, šį darbą tenka atlikti nuvažiavus nuo 50 iki 100 tūkst. kilometrų arba jei automobilis eksploatuojamas rečiau, orientuotis galima pagal laiko intervalus.

Daugumai automobilių šis laikotarpis yra penkeri metai. Kaip ir kitų dylančių detalių, paskirstymo diržo keitimo periodiškumui įtakos turi automobilio eksploatacijos sąlygos. Daugiau važinėjant užmiestyje keisti diržą reikės rečiau, o didžiąją dalį laiko praleidžiant mieste – dažniau. To priežastis paprasta – stovint spūstyje ir odometro skaičiams nesikeičiant variklis vis tiek dirba.  

Planuojant paskirstymo diržo keitimą taip pat reikėtų turėtų omenyje, kad drauge bus keičiamos ir kitos detalės. Į privalomąjį keičiamų detalių komplektų įeina įtempikliai, vandens siurblys ir visi guoliai. Taip pat  drauge su pagrindiniu paskirstymo diržu įprastai keičiami ir generatorių, vairo stiprintuvo siurblį ir oro kondicionierių varantys papildomi diržai.

Nemaža dalis automobilių savininkų nusprendžia šiek tiek pataupyti ir nekeičia generatoriaus dirželio. Vairuotojai susidaro nuomonę, kad generatoriaus dirželis nėra itin svarbus ir netgi jam nutrūkus dar galima šiek tiek pavažiuoti, tačiau toks mąstymas yra klaidingas. Blogos būklės generatoriaus dirželis teršia variklio skyrių atplaišomis, o nutrūkęs gali apgadinti paskirstymo diržą arba sukelti jo peršokimą. Tuomet sutrikus variklio darbo sinchronizavimui galimi rimti gedimai.

Pakeitus paskirstymo diržą rekomenduojama pasižymėti darbų atlikimo datą ir automobilio ridą. Informaciją apie keitimo laiką drauge su apmokėta sąskaita patartina saugoti drauge su kitais transporto priemonės dokumentais.

Kas gali nutikti nutrūkus paskirstymo diržui?

Paskirstymo diržo keitimas nėra itin dažnai atliekamas ir itin brangus techninės priežiūros darbas, kurio reikėtų vengti. Išlaidos bet kuriuo atveju bus gerokai mažesnės už trūkimo atveju patiriamus nuostolius. Nutrūkus paskirstymo diržui neretai sulaužomos paskirstymo vožtuvų svirtys arba sulankstomi patys vožtuvai.

Dėl mechaninių pažeidimų taip pat automatiškai neišvengiamas variklio galvutės remontas. Pasitaiko ir itin dramatiškų scenų, kuomet sulaužyti vožtuvai atsiduria cilindre. Geriausiu atveju tokie incidentai reikalauja kapitalinio variklio remonto, o blogiausiu – keitimo.

Paskirstymo diržo keitimas – ne tik sudėtingas, tačiau visgi nemažai kruopštumo reikalaujantis darbas. Patikėjus šią užduotį specialistams nereikės jaudintis dėl to, ar pasirinkote reikiamas dalis, užtikrinote pakankamą švarą, sandarumą ir parinkote tinkamus paskirstymo sistemos nustatymus bei nustatėte tikslų visų pakeistų diržų įtempimą.


Toptis autoserviso mechanikai ragina laiku pasirūpinti variklio remontutepalų keitimu, žvakių keitimu, variklio tarpinės keitimu, akumulatoriumi ir akumuliatoriaus keitimuoro filtro keitimu, kuro filtro keitimu, salono filtro keitimu, aušinimo sistemos remontu.

© 2010-2022 Autoservisas UAB Toptis | Visos teisės saugomos.