Automobilio prietaisų skydelyje užsideganti akumuliatoriaus lemputė gali reikšti įvairius elektros sistemos gedimus, tačiau vienas iš dažniausių – neužtikrinamas pakankamas įkrovimas. Tai reiškia, kad nepriklausomai nuo to, koks geras yra akumuliatorius, galiausiai jame sukaupta energija pasibaigs ir automobilio užvesti be papildomų priemonių nepavyks.
Ar gedimas yra iš tiesų rimtas, išduoda jau pati indikatoriaus lemputė. Jei akumuliatoriaus pavidalo šviesėlė užuot po keleto akimirkų užvedant lieka degti ir važiuojant, galima spręsti, kad šį kartą susidūrėte su technine problema.
Dažniausios sutrikusio įkrovimo priežastys
Jei jau ne pirmą kartą tenka ieškoti pagalbos užvedant automobilį, atlikite šiuos paprastus veiksmus, kurie padės nustatyti tikrąjį gedimą.
Pasenęs akumuliatorius
Su pagalba užvedę automobilį keletui minučių palikite laidus prijungtus prie kitos transporto priemonės. Jei variklis užgęsta vos atjungus užvedimo laidus, problema tikrai susijusi su nepakankamu įkrovimu.
Prieš tikrindami akumuliatorių įsitikinkite, kad išjungta visa energiją naudojanti įranga, įskaitant automobilio žibintus. Taip pat išimkite iš spynelės raktelius, kadangi atskirais atvejais tai gali aktyvuoti užvedimui reikalingus mazgus, pavyzdžiui, degalų siurblį.
Tuomet naudodami paprasčiausią voltmetrą ar multimetrą patikrinkite, ar akumuliatorius yra pakankamai geros būklės. Išjungus variklį įtampa turėtų siekti 12,5 volto su ne didesne nei 0,2 volto paklaida. Išsamiau, kaip patikrinti akumuliatorių ar jis geras – skaitykite čia.
Pažeisti laidai ir korozija ant gnybtų
Viena iš paprasčiausių, tačiau vairuotojų dažnai pražiūrimų priežasčių yra paprasčiausia korozija. Rūdims pažeidus laidus ant jungimo gnybtus akumuliatoriaus įkrovimo sutriks. Tai gedimas, kurį galima pašalinti savarankiškai tiesiog pakeičiant laidus ar nuvalant kontaktinius paviršius, tačiau tai vis tiek problema, kurią reikia nedelsiant spręsti.
Greta korozijos tinkamas kontaktas taip pat gali būti neužtikrinamas ir gnybtams atsilaisvinus. Rūdis galima greitai pašalinti naudojant vielinį šepetį ir švitrinį popierių. Elektros laidai yra ganėtinai tvirti ir gerai izoliuoti, tačiau senesniuose automobiliuose juos taip pat verta patikrinti.
Energijos nutekėjimas
Energiją nuolatos gali naudoti automobilyje sumontuota papildoma įranga, įskaitant negamyklinę garso sistemą, „Bluetooth“ sąsajos komplektą ar signalizaciją. Šios technologijos naudoja nedaug energijos, tačiau kažkuri iš jų gali veikti be perstojo ir todėl atsiranda nekontroliuojamas energijos nutekėjimas.
Tokiu atveju rasti problemą gali būti sudėtinga, tačiau jei pastaruoju metu kažkas buvo prisilietęs prie automobilio elektros instaliacijos, akumuliatorius gali nuolatos prarasti energiją. Dauguma aksesuarų užgesinus variklį visiškai išsijungia, tačiau kai kuriems iš jų gali būti reikalingas nuolatinis energijos tiekimas.
Sugedęs generatorius
Jei laidai ir kontaktai yra tvarkingi, pagrindinis kaltininkas dažniausiai yra generatorius. Generatorius palaiko akumuliatoriaus įkrovimą veikiant varikliui, todėl bet koks jo gedimas automatiškai reiškia sutrikusį įkrovimą.
Apie generatoriaus gedimus dažniausiai praneša ne tik prietaisų skydelyje užsideganti lemputė, bet ir papildomi simptomai, kaip antai, nesėkmingai bandant užvesti variklį tuo pat metu prigęstantys automobilio žibintai ir salono apšvietimas.
Norint patikrinti generatorių vėlgi užteks paprasto multimetro arba voltmetro. Veikiant automobilio varikliui tereikia priliesti antgalius prie energijos perdavimo jungčių. Daugelyje automobilių parodymas turėtų siekti nuo 14 iki 15 voltų. Jei šis rodiklis yra mažesnis, generatoriaus perduodamos energijos neužtenka akumuliatoriaus įkrovimui ir automobilio elektros įrangai.
Įtardami generatoriaus gedimą galite patys patikrinti jį vizualiai ieškodami galimų mechaninių pažeidimų ar atsilaisvinusių laidų. Visgi pasiekti šį mazgą daugeliu atvejų bus ganėtinai sudėtinga, todėl greičiausiai teks kreiptis į specialistus ir prireiks generatoriaus remonto.
Pažeistas generatoriaus diržas
Atskirais atvejais problema gali būti susijusi ne su pačiu generatoriumi, o jį sukančiu diržu. Jei šis yra tvarkingas generatoriaus sukimosi greitis yra proporcingas variklio sūkiams. Tačiau neretai nutinka taip, kad senesniuose automobiliuose diržas nusitrina arba išsitampo. Tai dažniausiai lydi praslydimai dėl kurių kylant variklio sūkiams generatorius nebesisuka pakankamai greitai ir neužtikrina automobilio energijos poreikių.
Sukimo momentas generatoriui per diržą perduodamas naudojant skriemulius. Tai ganėtinai tvirtos, tačiau visgi ne amžinos detalės. Pastebint diržo praslydimą ir girdint triukšmą ties skriemuliais pastaruosius taip pat greičiausiai reikės keisti.
Ką daryti, jei akumuliatorius nustoja krautis vairuojant?
Kaip ir daugeliu atvejų, prietaisų skydelyje užsidegus nieko gero nežadančiai indikatoriaus lemputei, geriausia susirasti artimiausią patikimą servisą ir nuvykti ten, kai tik turėsite tam progą.
Siekiant užtikrinti galimybę sėkmingai pasiekti pasirinktą servisą taip pat reikėtų išjungti visą nebūtiną automobilio įrangą (garso sistemą, oro kondicionierių, salono apšvietimą ir kt.). Taip pat reikėtų užgesinti variklio, kadangi kitą kartą nebūtinai pavyks jį užvesti.
Autoservise TOPTIS kviečiame atlikti šiuos darbus: važiuoklės remonto darbus: vairo traukės keitimas, ratų suvedimas, granatos keitimas, amortizatorių keitimas, guolių keitimas, sailenblokų keitimas, šarnyrų keitimas, spyruoklių keitimas, šarnyrų restauravimas. Aušinimo sistemos remonto darbus: aušinimo skysčio keitimas, radiatorių keitimas, termostato keitimas, vandens pompos keitimas. Duslintuvų remontas, kondicionierių pildymas, padangų montavimas, smagračio keitimas, greičių dėžės keitimas. Stabdžių remontas: suportų restauravimas, standžių diskų keitimas, stabdžių vamzdelių keitimas, kaladėlių keitimas. Starterių remontas, žibintų reguliavimas, lempučių keitimas.