Kaip teisingai išsirinkti naują automobilio akumuliatorių? | TOPTIS

+370 683 84819

Savanorių pr. 178F, Vilnius

+370 646 92321

Verkių g. 50, Vilnius

+370 607 78081

Ateities 21A, Vilnius
Kur mes esame?

Kaip teisingai išsirinkti naują automobilio akumuliatorių?

žmogus įmontuoją naują akumuliatorių į automobilį

Nemaža dalis vairuotojų yra įpratę akumuliatorius keisti tik tuomet, kai šie jau praktiškai nebegali atlikti savo funkcijos. Reikėtų turėti omenyje, kad daugelio akumuliatorių eksploatacijos laikotarpis neviršija 5 metų. Priklausomai nuo eksploatacijos, šis laikas gali būti ilgesnis arba trumpesnis, tačiau kaip ir daugumos detalių, taip pat ir akumuliatorių keitimas turėtų būti planuojamas iš anksto.

Kaip veikia automobilio akumuliatorius?

Paprastai kalbant, automobilio akumuliatorius yra didelės talpos baterija, kurios energija maitina automobilio elektros sistemas, kuomet variklio sūkiai yra pernelyg maži arba jis, apskritai, neužkurtas. Natūralu, kad akumuliatoriaus talpa yra ribota, todėl sustojus klausantis muzikos ar palikus naktį įjungtas šviesas jis pamažu išsikrauna. Tiesa, automobilio žibintai vis dažniau yra valdomi automatiškai, todėl pastaroji problema tampa ne tokia aktuali.

Greta automobilio įrangos maitinimo pagrindinė akumuliatoriaus funkcija yra perduoti srovę starteriui. Pastarasis mazgas leidžia užvesti variklį, tačiau pradiniam alkūninio veleno prasukimui reikalinga tam tikro dydžio startinė srovė. Jos minimali vertė priklauso nuo variklio tipo ir darbinio tūrio: 1,3 litro benzininiam motorui užteks gerokai mažesnės startinės srovės, nei 3 litrų darbinio tūrio dyzeliniam agregatui. Akumuliatoriui neperduodant pakankamai didelės startinės srovės variklis neužsives.
Daugiau apie tai, kas yra starteris ir kaip atpažinti dažniausiai pasitaikančius starterio gedimus skaitykite čia.

Automobilio akumuliatorius gali išsikrauti dėl įvairių priežasčių. Viena iš dažniausiai pasitaikančių su pačiu akumuliatoriumi tiesiogiai nesusijusių problemų yra nepakankamai efektyviai veikiantis arba sugedęs generatorius. Apie tai, kaip atskirti generatoriaus gedimą nuo išsikrovusio akumuliatoriaus skaitykite čia. Taip pat problemų gali kilti ir dėl netinkamai pritvirtintų gnybtų ar oksidacijos kontaktiniuose paviršiuose. Naudojant per silpną akumuliatorių problemų taip pat gali kilti ir dažnai važinėjant labai trumpais atstumais. Tokiu atveju akumuliatorius tiesiog nebus pilnai įkraunamas.

Pirmieji veiksmai, kuriuos galite atlikti pastebėję, kad akumuliatorius neperduoda pakankamai didelės srovės, jį įkrauti. Čia rasite patarimų kaip dar galima patikrinti ar akumuliatorius vis dar geras.  Visgi, jei pastebite, kad akumuliatorius sunkiai įsikrauna arba net ir pilnai įkrovus greitai vėl išsikrauna, teks planuoti jo keitimą. Renkantis akumuliatorių visuomet galima kreiptis į konsultantus, tačiau jei tai norite atlikti savarankiškai, atsižvelkite į svarbiausius parametrus, kurie turi atitikti Jūsų automobilio techninę specifikaciją.

Svarbiausi akumuliatorių parametrai

Maksimali talpa

Akumuliatoriaus talpa matuojama amperais. Tai itin svarbus parametras, kuris parodo, kokio stiprumo srovė akumuliatorius gali tiekti per 20 iškrovos valandų esant ne mažesnei kaip 10,8 volto įtampai. Geras pavyzdys galėtų būti standartinis 72 ampervalandžių akumuliatorius, kuris yra pakankamai pajėgus 20 valandų tiekti 3,6 ampero stiprumo srovę. Ši parametras proporcingas variklio pajėgumui – kuo automobilio motoras yra galingesnis, tuo didesnės talpos akumuliatorių reikėtų rinktis.

Šaltojo paleidimo srovė

Akumuliatoriaus šaltojo paleidimo srovė matuojama amperais. Šis parametras apibrėžią maksimalią srovę, kurią akumuliatorius gali tiek per pirmąsias sekundes užvedant automobilį esant minus 18 laipsnių temperatūrai pagal Celsijų. Startinė srovė yra itin svarbus rodiklis šaltuoju sezonu, kadangi nuo jo priklauso, ar pavyks užvesti variklį lauke esant neigiamai temperatūrai. Jei pasukus raktelį starteris nebesuka variklio ar pradėjęs veikti starteris staiga atsijungia, greičiausiai bus reikalingas starterio remontas.  

Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad automobiliams su dyzeliniais varikliais skirtų akumuliatorių startinė srovė visuomet yra šiek tiek didesnė nei benzininius motorus turintiems modeliams skirtų analogų. Įprastai lengvajam benzininiam automobiliui skirto akumuliatoriaus šaltojo paleidimo srovė turėtų būti ne mažesnė nei 255 amperai, o dyzeliniam šis rodiklis turėtų siekti mažiausiai 300 amperų.

Matmenys ir gnybtų išdėstymas

Renkantis naują akumuliatorių reikėtų tiksliai žinoti jo montavimo vietos matmenis. Suklysti šioje vietoje ganėtinai sudėtinga, kadangi akumuliatorių gabaritai yra standartizuoti, tačiau vairuojant retesnį modelį, kuriame montuojamas didesnis arba priešingai – neįprastai mažas akumuliatorius, visgi įmanoma parsigabenti ir netinkančią detalę.

Taip pat reikėtų turėti omenyje, kad JAV rinkai gamintuose automobiliuose montuojamų akumuliatorių gnybtai dažnai yra šonuose, o tuo metu europietiškų modelių – viršuje.

Poliškumas

Įprastai teigiamas gnybtas žvengiant į automobilio variklio skyrių iš priekio yra kairėje pusėje, o neigiamas – dešinėje. Tačiau kai kurie gamintojai naudoja ir atvirkščią poliškumą, o tuomet teigiamas gnybtas bus dešinėje pusėje. Standartinis poliškumas įprastai žymimas 1 arba raide „L“, o atvirkščias – 0 arba raide „R“. Naujo akumuliatoriaus poliškumas turi atitikti gamintojo numatytą konfigūraciją, kadangi priešingu atveju neužteks prijungimo laidų ilgio. Šias žinias gali tekti panaudoti ne tik savarankiškai keičiant akumuliatorių, bet ir prireikus užkurti automobilį užvedimo laidais, kaip tai padaryti teisingai, plačiau skaitykite čia.

Akumuliatoriaus tipas

Išskiriami trys pagrindiniai akumuliatorių tipai: švino-rūgštiniai, užpildyti geliu ir AMG tipo. Priklausomai nuo tipo, pastebimai skiriasi jų galia, atsparumas smūgiams ir suderinamumas su naujomis technologijomis, pavyzdžiui, dabar dažnai montuojamomis „Start-stop“ sistemomis“. Šiuo atveju nebūtinai reikia rinktis naujausio tipo akumuliatorių, o specialistai visuomet rekomenduoja laikytis automobilio gamintojo rekomendacijos.

Jei automobilyje anksčiau buvo įdėtas švino-rūgštinis arba AGM tipo akumuliatorius, pirkdami naują rinkitės tokį patį ir tikrai neprašausite. Kitu atveju reikėtų tiksliai žinoti akumuliatoriaus suderinamumą su Jūsų automobiliu. Tai galima padaryti įvedus automobilio modelį į vieną iš daugelio internete pateiktų detalių paieškos puslapių.

© 2010-2023 Autoservisas UAB Toptis | Visos teisės saugomos.