Tai dažniausi mūsų klientų klausimai, todėl atsakymus į juos norime, kad žinotumėte visi.
Jeigu aplinkybės verčia tai daryti, galima. Svarbu, kad maišomos alyvos būtų tos pačios paskirties ir jų specifikacijos nebūtų žemesnės nei rekomenduoja variklio ar pavarų dėžės gamintojas.
Maišymas ir maišymo santykis yra išspręstas specifikacijų atitikimo sąlygose. Neužmirškite, kad žemesnės kokybės alyva sumažina ir bendrą mišinio kokybės lygį.
Norime atkreipti dėmesį, kad pasitaiko, nors ir labai retai, kai transmisijoms gaminama sintetinė alyva yra iš polialkileno glikolio (PAG) bazinės alyvos. Ši bazinė alyva priklauso sintetinėms V grupės bazinėms alyvoms, be to nesimaišo su jokiomis kitomis bazinėmis alyvomis, todėl visada būkite įsitikinę, kad maišomų alyvų specifikacijos yra suderintos, arba pasikonsultuokite su specialistais.
Ar benzininiams varikliams tinka dyzelinių variklių alyva ir atvirkščiai?
Kalbant apie lengvuosius automobilius, atsakymas yra aiškus – taip, tinka.
Jau nuo 2004 metų ACEA klasifikacijos reikalavimai griežtai sujungė prieš tai buvusias atskiras, benzininių ir dyzelinių variklių alyvų specifikacijas. Taigi šiandien visos lengvųjų automobilių alyvos, atitinkančios „ACEA“ klasifikacijos reikalavimus, privalo būti „universalios“.
Ar būtina keisti, jeigu reguliariai įpilama naujos alyvos?
Visų pirma, reikia tiksliai žinoti variklio gamintojo rekomendacijas dėl minimalaus alyvos kokybės lygio ir jį atitinkančio maksimalaus alyvos naudojimo laiko.
Visada įvertinkite variklio sistemų techninę būklę, savo vairavimo stilių, aplinkos sąlygas, nes tai gali trumpinti, bet nepailginti, alyvos naudojimo laiko. Kaip pagalba vairuotojams į daugumą naujesnių automobilių gali būti įdiegtos įvairios tepalų keitimo priminimo sistemos.
Be abejo, tepalus keisti būtina nustatytu laiku, net ir reguliariai juos papildant. Su išleidžiama alyva iš variklio tepimo sistemos pasišalina įvairūs teršalai, suodžiai, rūgštys ir kitos kenksmingos medžiagos, o per didelė jų koncentracija daro labai didelę įtaką alyvos ilgaamžiškumui ir tepimo kokybei bei sukelia negrįžtamus procesus variklio komponentų paviršiuje. Plačiau apie tai, kodėl reikia keisti variklio alyvą galite paskaityti čia.
Be to, būtina neužmiršti ir apie oro filtro keitimą ir kuro filtro keitimą. Jei alyvos papildymai viršija gamintojo leistinus, rekomenduotina kuo skubiau pašalinti priežastis.
Pakeitus alyvą ji iš karto pajuodavo. Ar tai normalu ir kodėl taip atsitiko?
Jeigu TEPALAI buvo pakeisti – normalu, jog pajuodavo, ypač jeigu variklis yra dyzelinis.
Gerai suderintoje alyvoje turi būti priedų, kurių funkcijos yra plauti, skaidyti ir išlaikyti į alyvą patenkančius dispersinio pavidalo teršalus. Jeigu jie šias funkcijas atlieka tinkamai – alyva pajuoduoja. Šie plovimo ir skaidymo priedai šiuolaikinėse variklių alyvose sudaro didžiąją visų priedų dalį. Vien tik alyvos spalva nėra jos kokybės įvertinimo rodiklis