Kaip paruošti automobilį techninei apžiūrai? - Toptis.lt

Nuvažiuoti į techninių apžiūrų centrą ir vietoje žalio lapo gauti baltą – vienas iš pačių nemaloniausių pojūčių, kuriuos gali išgyventi nenaujo automobilio savininkas. Nors vis dar pasitaiko vairuotojų, kurie pirminę techninę apžiūrą naudoja vietoje diagnostikos, tikslas daugeliu atvejų turėtų būti priešingas. Užuot žymėjęs visą sąrašą trūkumų, kontrolierius turėtų jų nerasti, o tam tereikia tinkamai paruošti automobilį.

Paprasčiausias būdas išvengti galvos skausmo artėjant techninei apžiūrai – tinkama automobilio priežiūra. Nemažas dalis vartotojų numoja ranka į gamintojų atstovų raginimus net ir pasibaigus garantijai reguliariai apsilankyti techniniam patikrinimui. Visgi nepriklausomų servisų tinklų atstovai gali pasakyti tą patį – bent porą kartų per metus užsukdami pas juos galite išvengti daugumos rimtų gedimų.

Automobilį pasiruošti techninei apžiūrai galima ir ilgesnį laiką neskyrus ypatingo dėmesio techninei būklei, tačiau labai tikėtina, kad tokiu atveju teks išleisti tiek didesnę pinigų sumą.

Nuo ko reikėtų pradėti?

Jeigu pats matote trūkumą automobilio išorėje, galite būti tikri, kad jį pastebės ir techninės apžiūros kontrolierius. Korozijos židinius, o ypatingai – kiauryminį prarūdijimą teks tvarkyti, todėl jei neketinate automobilio utilizuoti teks kreiptis į kėbulų meistrus.

Be keltuvo ir tinkamo apšvietimo nepastebėti gali likti korozijos židiniai ant automobilio dugno. Taip pat tik pakėlus transporto priemonę iš tiesų nuodugniai galima patikrinti ir vairo mechanizmo bei pakabos detalių būklę. Pastarosiomis reikėtų tinkamai pasirūpinti ne tik dėl techninės apžiūros, bet ir siekiant užtikrinti saugumą. Važiuoklės techninės būklės stebėjimas ir važiuoklės remontas – turėtų būti nuolat stebimas ir laiku atliekamas. 

Akivaizdžiai pastebimos yra priekinio stiklo įdaužos, neveikiantys žibintai, posūkio signalai ar netvarkingi valytuvai. Priklausomai nuo problemos pobūdžio, vien turimų įrankių ir įgūdžių gali nepakakti, o ypatingai – jei tektų keisti priekinį stiklą. Tuomet geriausia išeitis – kreiptis į patikimą servisą.

Specialistų pagalbos greičiausiai prireiks ir tuo atveju, jei variklio skyriuje pastebimi alyvos ar eksploatacinių skysčių nutekėjimai. Išvalyti variklio skyrių prieš atvykstant į techninių apžiūrų centrą – automobilio agoniją pratęsiantis laikinas sprendimas, kuris ne visuomet pasiteisina. Į meistrus rekomenduojama kreiptis ir pastebint pernelyg didelį dyzelinio variklio dūmingumą. Visa tai ignoruojant, Neišvengiamai artėja rimtas variklio remontas. Laiku reaguojant į minėtus gedimus gali užtekti  paprastesnių remontų: tepalų keitimopakaitinimo žvakių keitimovariklio tarpinės keitimopaskirstymo diržo keitimo

Ką galima atlikti pačiam?

Reguliariai lankantis servisuose ir atliekant techninius patikrinimus automobilis turėtų būti pakankamai tvarkingas, tačiau prieš važiuodami savarankiškai galite atkreipti dėmesį į dažnai pasitaikančius smulkesnius trūkumus.

Kiekvienas vairuotojas nesunkiai gali patikrinti, ar veikia langų plovikliai ir valytuvai, ar girdimas garso signalas, ar tinkamai pritvirtintas akumuliatorius, ar šviečia visi žibintai ir posūkio signalai, ar tinkamas padangų protektoriaus gylis (mažiausiai 1,6 milimetrų vasarinėms ir bent 3 milimetrai – žieminėms), ar nėra įskilimų ant priekinio stiklo ir veidrodėlių.

Taip pat reikėtų įsitikinti, kad nuo praėjusio apsilankymo niekur nedingo gesintuvas, pirmosios pagalbos rinkinys ir avarinis ženklas. Gesintuvo talpa lengvajam automobiliui turi siekti mažiausiai 2 litrus, taip pat kontrolierius gali patikrinti jo galiojimo datą.

Svarbu pažymėti, kad į pirmosios pagalbos rinkinį nuo šiol privaloma įtraukti spaudžiamąjį tvarstį, ledo maišelius, arterinio kraujavimo stabdymui skirtus turniketus ir vienkartinė veido kaukę gaivinimui. Daugiau informacijos apie tai galima rasti Sveikatos apsaugos ministerijos tinklalapyje.

Ko dar reikėtų nepamiršti?

Važiuoti į techninę apžiūrą su nešvariu automobiliu siekiant paslėpti kėbulo trūkumus – prastas sumanymas. Kruopštūs kontrolieriai rūdis ar įlenkimus vis tiek pastebės, o neplautas kėbulas gali sukelti priešingą efektą – tai gali būti įvertinta, kaip atsainus požiūris į šią procedūrą.

Visose automobilio sėdynėse turi būti įrengti veikiantys saugos diržai su sagtimis ir įtempimo mechanizmais. Jei į techninę apžiūrą automobilį varote po kėbulo remonto, įsitikinkite, kad diržų kiekis atitinka gamintojo techninėje charakteristikoje nurodytą sėdimų vietų skaičių.

Į techninę apžiūrą varant automobilį su dujų įranga, balionas turi būti pripildytas bent iki pusės. Taip pat su savimi reikėtų turėti galiojančius baliono patikros dokumentus.

Natūralu, kad prieš važiuojant į pakartotinę techninę apžiūrą reikėtų pašalinti ankstesniojo apsilankymo metu aptiktus trūkumus. Tai galioja kalbant ne tik apie didžiausius defektus, bet ir apie smulkius trūkumus.

[booked-calendar style="list" calendar="52"]