Stabdžių sistemos gedimus išduodantys simptomai - Toptis.lt

Saugumą kelyje iš esmės lemia galimybė maksimaliai sumažinti greitį įveikiant mažiausią įmanomą atstumą. Vairuotojams dabar tai padeda padaryti privalomu kiekvieno automobilio atributu tapusi ABS įranga ir naujos kartos avarinio stabdymo sistemos. Visgi net ir turint jomis aprūpintą automobilį viskas labiausiai priklauso nuo stabdžių, todėl jų priežiūrai reikėtų skirti ypatingą dėmesį.

Vis dar įprasta juokauti, kad stabdžiai reikalingi tik tiems, kurie bijo greičio, tačiau realybėje pastebėjusiems šios sistemos gedimus vairuotojams pokštai neberūpi ir belieka tik kreiptis į artimiausią servisą. Atskirais atvejais netgi kviečiama techninė pagalba, kadangi joks blaivaus proto žmogus nevairuos automobilio su neveikiančiais stabdžiais.

Laisva stabdžių pedalo eiga

Tvarkinga automobilio stabdžių sistema turėtų būti visiškai sandari. Spaudžiant pedalą progresyviai padidinta jėga perduodama stabdžiams ir automobilis lėtėja. Jei spaudžiant stabdžių pedalą pastarasis be didelio pasipriešinimo nusileidžia iki pat grindų, tai reiškia, kad sistemoje sumažėjo slėgis.

Stabdžių sistemos slėgis sumažėja dėl nuotėkio, todėl būtina nedelsiant atlikti nuodugnią apžiūrą. Dažniausiai pasitaikanti problema – šlangučių arba vamzdelių pažeidimai, tačiau taip pat reikia patikrinti visus mazgus, įskaitant pagrindinį stabdžių cilindrą. Rekomeduojame atlikti stabdžių patikrą stende

Pulsuojantis stabdžių pedalas

Jei spaudžiant stabdžių pedalą juntamas pulsavimas ir į automobilio kėbulą persiduodanti vibraciją, labai tikėtina, kad susidėvėjo vienas ar keletas diskų. Šiuolaikiniuose automobiliuose būgniniai stabdžiai montuojami vis rečiau, todėl ši problema gali būti pastebima ir gale, nors tokiu atveju vibracijos yra mažiau juntamos.

Stabdžių diskai yra intensyviai naudojamos detalės, kurių paviršiaus dilimui įtakos turi įvairūs faktoriai, įskaitant besikaupiančias stabdžių trinkelių dulkes. Laiku nepakeitus stabdžių diskų prie jų spaudžiamos kaladėlės sukelia vibracijas, kurios esant didesniems pažeidimams gali būti ir labai juntamos. Atskirais atvejais turimus diskus dar įmanoma tekinti, tačiau geriausia išeitis – stabdžių diskų keitimas.

Stabdymo metu kintanti trajektorija

Gali nutikti ir taip, kad stabdant automobilį pradės traukti į vieną ar kitą pusę. Taip dažniausiai atsitinka pradėjus strigti stabdžių apkaboms (suportams) . Pastarosios užtikrina kaladėlių prispaudimą stabdymo metu, o atleidus pedalą jas vėl atitraukia, tačiau dėl neigiamo aplinkos poveikio ar naudojamo netinkamo stabdžių skysčio jų paslankumas gali sumažėti. Galiausiai suportas pradės strigti, o prispaudžiant tik vienos pusės kaladėlę to rato stabdymo efektyvumas ženkliai sumažės.

Tai vienas iš darbų, kuriuos nagingas vairuotojas gali atlikti ir pats, tačiau reaguoti reikia greitai. Atliekant remontą reikėtų bent jau išardyti ir išvalyti stabdžių apkabą bei pakeisti gumines jo detales. Ilgesnį laiką nekreipiant dėmesio į šią problemą jums prireiks suporto remonto

Užsidegusi ABS lemputė

Viena iš prietaisų skydelio lempučių, į kurias vairuotojai ne itin kreipia dėmesį, tai – pranešimas apie ABS sistemos gedimą. Elektros įrangos gedimus patys gali susitvarkyti tik tos srities specialistai, todėl dažnai į tokius įspėjimus nemaža dalis vairuotojų žiūri “pro pirštus”.

O to daryti nereikėtų, kadangi ABS sistema neleidžia stabdžiams užsiblokuoti spaudžiant pedalą iki dugno ir tokiu būdu garantuoja trumpiausią stabdymo kelią. Užsiblokavus stabdžiams įveikiant kad ir nedidelį posūkį automobilis pradės nevaldomai slysti, o tokia situacija – itin pavojinga.

ABS sistema naudinga visuomet, tačiau šaltuoju sezonu ji – gyvybiškai svarbi. Todėl pastebėjus prietaisų skydelyje užsidegusią lemputė reikėtų suskubti ir išspręsti problemą jei ne tuoj pat, tai bent iki žiemos sezono. Gedimus gali lemti pažeisti ratų sukimosi greičio davikliai, netinkamai veikiantys solenoidai ar netgi paties sistemos valdymo bloko klaidos.

Spaudžiant pedalą girdimas cypimas

Nepriklausomai nuo automobilio tipo ir stabdžių diskų dydžio, visų šiuolaikinių sistemų veikimo principas yra toks pat. Naudojant stabdžius prie diskų prispaudžiamos kaladėlės, kurių frikcinės medžiagos sluoksnis kontaktuoja su metalo lydiniu arba gerokai rečiau – keramika. Aiškiai girdimas girgždėjimas ar cypimas dažniausiai reiškia, kad vairuotojas paskutinį kartą lankydamasis servise numojo ranka į meistro rekomendaciją keisti kaladėles. Kaip dažnai reikia keisti stabdžių kaladėles skaitykite čia

Nemalonus girgždesys ar cypimas dažniausiai girdimas tuomet, kai spaudžiant stabdžių pedalą disko paviršių ima liesti iš metalo lydinio pagamintas kaladėlių dilimo indikatorius. Tai paskutinis įspėjimas vairuotojui apie tai, kad būtina keisti kaladėles. Toliau nekreipiant dėmesio į stabdžių sistemos būklę pradės kontaktuoti po frikcine medžiaga esantis metalinis paviršius, o tuomet gali nutikti taip, kad teks keisti ne tik kaladėles, bet ir diskus.

Stabdžių sistema yra labai svarbi automobilio sistema. Autoservisas toptis kviečia nedelsti ir stabdžių remontą atlikti laiku. Suportų restauravimas ar remontasstabdžių vamzdelių keitimasdiskų keitimas. Netvarkinga stabdžių sistema sukelia autoįvykio pavojų. Jei delsiate tuo tinkamai pasirūpinti – patariame bent gesintuvą tinkamą įsigyti. Koks turėtų automobilyje būti gesintuvas išsamiau skaitykite čia

[booked-calendar style="list" calendar="52"]