Vasarinės padangos - Toptis.lt

Vasarinės padangos: ką derėtų žinoti?

Vasarinės padangos Lietuvoje skirtos važinėti nuo balandžio iki lapkričio mėn. 10 d., esant aukštesnei nei +7 °C oro temperatūrai. Vasarinės padangos turi ganėtinai lygų protektorių. Guma, iš kurios padarytos vasarinės padangos, šąlant orui yra linkusi kietėti, o esant itin karštiems orams – minkštėti. Todėl labai svarbu padangas pasikeisti laiku ir užtikrinti vienodą jų slėgį. Apie padangų montavimą plačiau skaitykite čia.

Ar esant aukštai oro temperatūrai padangos gali sprogti?

Kai aplinkos temperatūra siekia daugiau nei +20 °C, slėgis padangose ima kilti ir gali padidėti net iki 20 proc. Todėl, jei ant vienos ašies esančių padangų slėgis yra nevienodas, atsiranda tikimybė, kad greitai važiuojantį automobilį gali pradėti traukti į tą pusę, kurioje padangų slėgis yra mažesnis.
Tolimose kelionėse padangų būklei įtakos turi kelio danga: jei ši yra nelygi ir padangos nuolat sugeria smūgius, tai vis labiau kaitina gumą. Galiausiai, dėl padidėjusios trinties, kelyje pasitaikius net ir menkai kliūčiai, padanga turinti pažeidimų gali sprogti.

Kiek reikia pripūsti vasarines padangas?

Rekomenduojama, kad priekinės vasarinės padangos būtų pripūstos iki 2,2, galinės – iki 2,0 baro, tikslios vertės dažniausiai yra užrašytos ant kuro bako dangtelio vidinės pusės, arba vairuotojo durų vidinėje pusėje. Padangų slėgį patartina matuoti rytais, prieš leidžiantis į kelią, arba automobiliui keletą valandų pastovėjus vietoje. Niekada nemažinkite slėgio padangose, jei neseniai važiavote arba jei lauke karšta, nes padangoms atvėsus slėgis gali nukristi žemiau reikalingos ribos.
Per mažas slėgis padangose greitina padangų dilimą, pablogina vairavimą, padidina kuro sąnaudas ir padangos sprogimo tikimybę dėl perkaitimo. Tuo tarpu per didelis slėgis sąlygoja nemalonų važiavimą, vairavimo problemas, padidėjusį dilimą padangos protektoriaus centre ir didesnę tikimybę sugadinti padangą, pasitaikius kliūtims kelyje.

Kuo skiriasi universalios ir vasarinės padangos?

Universaliomis (demisezoninėmis) vadinamos tokios padangos, kurių nereikia keisti visus metus. Nors tokios padangos leidžia automobiliui judėti per įkaitusį kelią, lietų ar sniegą, jos negali užtikrinti optimalaus sukibimo su paviršiumi, nes yra linkusios kietėti. Universalios padangos pasižymi blogesniu sukibimu su šlapia kelio danga nei to paties gamintojo vasarinės padangos. Taigi, demisezoninės padangos labiausiai praverčia tų vietovių gyventojams, kur niekad nesninga ir temperatūra nenukrenta žemiau 0 °C.

Kaip patikrinti, ar padangų būklė tinkama važiuoti?

Siekdami nustatyti, ar padangos tinkamos važiuoti, atkreipkite dėmesį, ar ant jų nėra plika akimi matomų defektų. Padangos turi būti nesuskirdusios, nesupleišėjusios, tolygiai pripūstos. Lengvųjų automobilių padangų protektoriaus gylis nuo lapkričio 10 d. iki balandžio 1 d. turi būti ne mažesnis kaip 3,0 mm. , o nuo balandžio 10 dienos iki lapkričio 10 dienos, protektoriaus gylis negali būti mažesnis kaip 1,6 milimetro. Jei padanga netenkina šių reikalavimų ją iš karto reikia keisti. Ant tos pačios automobilio ašies privaloma montuoti vienodo aukščio, pločio, rašto, tolygaus nusidėvėjimo ir to paties sezoniškumo padangos.

Kokie yra žymiausi / patikimiausi padangų gamintojai?

Norint įsigyti kokybiškas ir patikimas automobiliui skirtas padangas, svarbu atkreipti dėmesį ir į jų gamintojus. Itin kokybiškų padangų gamintojų sąrašą galite rasti čia.

Turite klausimų? Norite įsigyti padangas automobiliui? Skambinkite jau dabar tel. 864692321 arba kreipkitės el. paštu info@toptis.lt

[booked-calendar style="list" calendar="52"]